Bloggtema v 27

Oops! Sista dagen i vecka 27 och det är hög tid att ta tag i veckans bloggtema. Den här veckan skriver alla Pre-ty-bloggare om favoritdofter. Då min kamera är tillfälligt utlånad får ni tyvärr inga bilder från min parfymhylla här hemma men det får funka ändå.

”Min” doft, alltså den doft som känns allra mest som jag av alla de jag provat är Alien by Thierry Mugler. Jag har skrivit om den förut och den ligger på mångas listor över favoriter. Det är en dov, kraftfull och dramatisk doft som verkligen kräver sin bärare. Den lämpar sig bäst för kvällsbruk då den doftar mycket. Jag använder den bara vid lite mer speciella tillfällen då jag faktiskt är rädd för att tröttna på den. Eller ännu värre – sluta känna den på mig! Det blir ju till slut så när man omges med en speciell doft hela tiden och det är inget jag vill råka ut för. Att flaskan dessutom är hur cool som helst och ser precis ut som Ambassadör Kosh i Babylon 5 gör ju inte saken sämre. En annan bra sak är att flaskan finns i en påfyllningsbar variant så att man kan köpa en billigare refill att hälla i när den förra är slut. Fiffigt och något som fler parfymer borde ha!

Givetvis har jag en rad andra dofter som jag tycker väldigt mycket om och som jag använt till och från under många år. Ett par nya bekantskaper har också gjorts i år.
Här är några av mina andra favoriter. Vilka har du?

  • Philosophy – Amazing grace
  • Lancôme – Hypnôse
  • Dalí – Dalístyle
  • DKNY – Cashmere
  • YSL – Rive gauche (som min mamma hade när jag var liten)
  • Estée Lauder – Beyond paradise och Pleasures
  • Masaki Matsushima – M; och Mat;
  • Oscar de la Renta – Oscar crystal
  • Herrdoften Acqua di Gío är min favorit på det otäcka könet, en sniffning och jag är i paradiset…😉

Kommentera

