Onsdagsmejken på SFW

Sådärja, nu börjar det likna nåt! Inte för att den här sminkningen för CheapMonday är speciellt spektakulär, men den är iaf i min smak och känns välarbetad. Ögonbrynen är dessutom p-e-r-f-e-k-t-a! Möjligen skulle jag sett en annan färg på läpparna, men man kan väl inte få allt…

Inspiration

Cheap Mondays kollektion för vår/sommar 09 är inspirerad av 1980-talets ”Hard Times-glamour” såsom representerat i ska-kulturen och av Elvis Costello and the Attractions. Tomas Lenneryds makeup-tolkning utgår från ”Angels with dirty faces”.

Looken

Looken för tankarna till ”gatpojkar” med brunsvarta ”icke-färger” för en ruff känsla. Hyn är naket solkysst med en naturlig lyster som hos en ung man på väg. Rökigt svärtade ögon ger en cool tyngd och auktoritet, medan maskulint breddade och förlängda ögonbryn ger ett bestämt intryck. Läpparna är hudfärgade utan alltför polerad yta.

Produkter

  • Max Factor Miracle Touch Foundation ”Bronze”
  • Max Factor Miracle Touch Creamy Blush “Soft Copper”
  • Max Factor Silk Gloss Tube “Next to Nude”
  • Max Factor Eyebrow Pencil “Hazel” och “Ebony”
  • Max Factor Earth Spirits Eye Shadow “Terra Firma”
  • Max Factor Colour Perfection Duo Eye Shadow “Star-Studded Black”
  • Max Factor Kohl Pencil “Black”
  • Max Factor Masterpiece Beyond Length Mascara “Blazing Black”

4 responses to “Onsdagsmejken på SFW

  1. Jag brukar inte gilla ”skitiga” looker, men det här var riktigt snyggt. Gillar läpparna, måste kika närmare på Silk Gloss Tube.

  2. Pingback: Bjooti » Blog Archive » Visningskollen: Cheap Monday

  3. Ojoj…där ligger väl jag i lä antar jag. Jag har väl Sveriges mest bortpillade bryn hehe…
    Det är en ångest och nervösgrej. Ju mer skit som händer ju mer pillar jag. Hela veckan har varit katastrof…

    Jo. Hennes bryn var väl något som jag borde önska mig i Julklapp.

    MVH
    jean

  4. Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Kram Sandra

Kommentera

