Bloggtema juni

Vips, så var det sista söndagen i månaden och därmed dags för en ny gemensam recension. Alla Pret-ty-bloggare (som vill) sluter upp kring gemensamma temat UV-skydd idag. Man ska skriva om en produkt man gillar, ogillar, vill testa eller varna för. Så länge den innehåller uv-skydd är det godkänt!

Jag vill tipsa om ett riktigt bra solskydd för ansiktet. Super sensitive faceblock spf 30 ingår i favoriterna Dermalogicas solsortiment och är en kräm man kan använda ensam över sin vanliga fuktkräm eller blanda i fuktkrämen eller t o m sin flytande foundation. Den innehåller inga hudirriterande ämnen och känns skön under soliga dagar. Den skyddar bra, är dryg och funkar även för känsliga ansikten, vilket gör den till en vinnare. Rekommenderas solklart!

Innehållsförteckning:

  • Titanium Dioxide and Zinc Oxide microscopic dispersions provide complete protection against UVA and UVB exposure.
  • UV Smart Booster Technology enhances photoprotection with antioxidant vitamins C and E that scavenge UV-induced free radicals any time skin is exposed to daylight.
  • Dipotassium Glycyrrhizate (Licorice) and Camellia sinensis (Green Tea) contain soothing isoflavonoid polyphenols to calm irritation.
  • Dimethicone (Silicones) protect and reinforce barrier lipids, which are often compromised in sensitized skin conditions.

Pris: Ca 260 kronor på Jersey beauty
Betyg: MVG

Glöm inte att gå in på Pret-ty och spana in alla andra recensioner och tips. Länkarna hittar man på förstasidan!

2 responses to “Bloggtema juni

  1. Jag vill bara instämma i hyllningsropen – detta är en enastående produkt! Till skillnad från dig köpte jag den utan att ha trålat nätet på recensioner först och klickade hem den från strawberrynet på vinst och förlust. Jag tror aldrig att jag blivt så positivt överraskad av ett impuls-sminkköp innan. Detta är verkligen produkten som jag inte visste att jag behövde men som jag nu inte skulle kunna klara mig utan!

  2. Ooops, jag lyckades kommentera fel inlägg ovan. Hyllningsropen var menade till inlägget ett steg upp: Chanel – Bronze universel!

Kommentera

