MAC – Sci-fi-delity

Igår kom mitt efterlängtade Sci-fi-delity äntligen hem till mig efter en lång resa över Atlanten och jag är kär. Lika kär som jag blev i Fafi-stiftet tidigare i år,  har jag nu blivit i detta fantastiska LE-stift från kollektionen Neo Sci-fi. Färgen är svårbeskriven, men djupt rött möter koppar möter brons. Som vanligt är stiftet en fröjd att måla med och doftar MAC-vanilj. Det sitter bra och torkar inte ut läpparna. En rolig sak med Sci-fi-delity är att beroende på vilket glans man tar över (om man nu väljer att applicera det ovanpå) kan man locka fram olika skiftningar i färgen.

Här har jag bara Sci-fi-delity på läpparna, två lager. Finishen är frostig.  Bilden är tagen i dagsljus utan blixt.

Här har jag två lager läppstift och ett lager Sweet kiss från Nouba, ett högglansigt rosa/transparent gloss med olikfärgade skimmerpartiklar i.

Och såhär ser färgen ut i stiftform:

I löv det här läppstiftet och det kommer med största säkerhet bli sommarens favorit!

11 responses to “MAC – Sci-fi-delity

  1. Wow! Dina läppar ser gudomliga ut med den där färgen! Det kanske de gör i vanliga fall också, vad vet jag hehe, men den där färgen var verkligen supersnygg på dig.

  2. Vilken perfekt applicering på fina läppar, wow!

  3. Herregud så snyggt! Förstår att du löv it! 🙂

  4. Wow den där gillar jag!
    Så otroligt snyggt!

  5. Så otroligt fint!! Passar dig galant! 🙂

  6. Du har väldigt söta läppar, om man ”får lov” att tycka det utan att mena det som en raggningsreplik…;) Måste bara få fråga, hur i all världen målar du dem sådär perfekta??? Förstår att du använder pensel, men mer…?
    Resultatet blir i alla fall perfekt… MINST!

  7. Tack för era snälla kommentarer! Jag är själv väldigt nöjd med färgen som sagt, ett riktigt kap!:)

    Creme-idiot: Skicklighet?;) Nej, skämt åsido… det är nog år av övning skulle jag tro.

  8. Du använder alltså ingen primer, läppenna eller dylikt…? Då ÄR det skicklighet, kan jag informera dig om, kära syster i smink!!!!!

  9. Alltså, GUDARS vilka läppar du har kvinna! Helt perfekta, jag är lite avundsjuk 😀

  10. Pingback: MAC - Pro Longwear Lustre lipcolour «

  11. Pingback: Sublimt » Blog Archive » MAC – Pro Longwear Lustre lipcolour

Kommentera

