Viva la diva

Viva la diva har känts fasligt lågbudget och b för mig och jag har aldrig ens bemödat mig att titta på deras prylar i butikerna. Det har känts som om det är smink för barn, om ni fattar, och det är inte direkt en känsla jag vill ha när jag shoppar smink. Hursomhelst tog jag en chansning när jag bytte till mig den här LE-paletten av en Pret-ty-medlem (har tyvärr glömt vem) tidigare i år och nu är jag hooked.

Jag älskar verkligen den här paletten, skuggorna är perfekt krämigt pudriga som jag vill ha dem, de sitter där de ska och passar suveränt i färgerna till varandra. De är väldigt lättarbetade för att vara budget, möjligen är de lite för smuliga, men i övrigt är det här riktigt bra skuggor. Som ni ser på bilden är det åtta stycken skuggor allt som allt, fyra i beige-brun-rosa toner och 4 i grå, lila och rosa nyanser. Nu vill jag prova en skugga från VLD´s ordniarie sortiment, vilket kan vara en helt annan femma. LE-kollektioner från en del märken håller mycket högre kvalitet än det ordinarie utbudet av någon anledning, så det finns inga garantier på att det kommer bli fler positiva recensioner. Men hoppas kan man ju alltid…

Nu vill jag ha er hjälp; vilka produkter och färger är bra från Viva la diva? Vad rekommenderar du?

Pris: –
Betyg: VG

22 responses to “Viva la diva

  1. Åh jag håller helt och hållet med dig om känslan.. jag gillar verkligen inte VLD, och har inte ens provat på att ändra mig😉 Jag är nog lite (mycket!) petig när det kommer till budgetmärken!

  2. Tycker ungefär samma sak, men deras läppglans kan jag rekomendera. Jag tycker att de är väldigt pigmentrika för ett budgetmärke, speciellt de rödare..

  3. Jag har också varit inne på samma linje, märket har varit lite B. Nu har jag provat deras krämrouge (har inte använt krämrouge tidigare, så jag kan inte jämföra) och det tycker jag är bra. Kostar 65:-

  4. Vad kul att du gillade den, jag ÄLSKAR badskummet med grönt te..😛
    Jag tycker om en ögonskugga som heter Aqua från deras fasta(?) sortiment. den är underbar!

  5. Deras neon pigment (ser ut som eyeliners) är riktigt pigmenterade! Jag har också ett krämrouge därifrån jag verkligen tycker om, perfekt färg och konsistens. Senast idag köpte jag en dubbel (grön) kajal därifrån som verkar lovande.

  6. Och jag älskar ögonskuggorna. Alltså de runda, singelskuggorna. Fantastiska! Och nagellacken, men du använder ju inte det. Annars har jag inte provat så mycket jag heller.

  7. Som sminkan säger, skuggorna och lacken. Är mindre nöjd med deras kajal, men det har jag bara en av så det kanske beror på färg.

  8. Jag är förtjust i Viva La Divas kajalpennor. Deras Turqoise är tex en utmärkt dupe på MAC Technakol Smoothblue från NN kollketionen😉

    /L

  9. Jag älskar Viva La Diva! Jag tror att det är ett märke som man tar lite för givet om du förstår hur jag menar, det ska liksom bara finnas där. De borde få mer uppskattning.
    Men deras runda ögonskuggor är verkligen jättebra!
    Nagellacken med! Det är de produkterna jag provat.

  10. De runda skuggorna är kanon, Neon Eyes, Kajalpennorna och lacken!
    Små fynd till pangpriser!!

  11. Kan inte säga annat än att deras produkter är ett fynd för priset.
    Neon skuggan i lime är min favorit. Deras microglittereyeliner sitter bra utan att irritera och jag har känsliga ögon.
    Har även en singelskugga i mörklila (glömt namnet) som sitter bra och ger mycket färg.
    Nagellacken är minst lika bra som dubbelt så dyra lack.
    Ett helt klart underskattat märke med så mycket roligt att komma med.

  12. Precis det setet har jag också.😉

  13. Jag älskar Viva La Divas makeup. Ni som säger att det är B- jämför med andra i deras prisklass. Hur roliga är tex collection 2000, rimmel, constance carrol??? VLD har dessutom roliga förpackningar som riktar sig till alla åldrar. Collection 2000 ser ju ut som nånting som mormor grävt upp ur graven…

  14. Ni som dissar…är ni medvetna om hur det fungerar i den branschen?? Att det väääldigt ofta är så att VLD har EXAKT samma mascara som tex Face som får väldigt bra i test..men man kan se att VLD får dåligt..Det är ju för att man SKA gilla Lancome, Face osv..men det är ILLA att gilla budgetmärkena.

  15. Följer er debatt här på nätet om Viva la Diva. ofta har ”budgetmärken” som Isadora och Vld samma tillverkare som de ”fina” märkena. Så är det några som går på det så får man skylla sig själv och vara ett par hundra fattigare!

  16. Länge leve VLD, vilka kanon produkter, skulle inte köpa något annat! Favvo är deras nya höst make-up, så snyggt.
    Och nya minilacken🙂 så himla nude, naturligt, ljummen, mjuka färger, passar fint i höstmörkret

  17. Viva La Divas smink håller som tusan!
    Det är mitt favorit märke, billgit dessutom. Billigt är i alltid sämst, och dyrast bäst?😀

  18. Den enda erfarenhet jag har av detta märke är ett läppglans som var hur kladdigt som helst, och en glittrig singelögonskugga som ”ramlade ner”, dvs glitter i hela ansiktet…
    Men eftersom andra verkar gilla VLD så ger jag det en chans till. Och redan idag faktiskt!

  19. jag rekomender kajalen! bästa jag någonsin testat!!! kostar bara 40 kr med! as bra märke!

  20. Första gången jag testade detta märket var av en ren slump i samband med rean efter julen..
    hittade glitter eyeliner…
    Sjukt bra, verkligen..
    Snygga fäger som passar till de mesta färger jag använder..
    Sitter på sin plats utan att kladda..
    Få 5 av 5 i betyg av mig..

  21. Deras Neon Eyes-skuggor är superbra!! Skimriga, superpigmenterade och håller läääänge. Och jag vill gärna prova deras läppstift, jag har provat dem i en affär (en liten affär i en liten stad) och de är väldigt pigmenterade och känns så mjuka och sköna på läpparna! Jag har provat läppglansen i tuber på den affären också, men de var klibbiga och iaf nåt av dem luktade tuggummi.
    Jag köpte en av deras kajaler idag, White Glow, och den SUGER på ögonen D: Men den funkar som lipliner om man har ett gloss över; läpparna blir ljusare, mer kalltonade, skimriga och ser fylligare ut ^__^

  22. Jag har flera nagellack, dom ar superbra! Samt foundation nr 4, och puder i Deja Vu, jag tycker att foundationet tacker ganska bra, men den ar for slaskig, efter nagra timmar har man lite pa trojan, men det fungerar helt ok tillsammans med pudret. Jag har ocksa rouge stick i fargen peach och den ar den basta rouge jag nagonsin anvant, den ar jatte dryg, behovs bara en liten dutt pa kindbenen ocksa sedan sa formar man sjalv hur man vill ha det med fingrarna, har ocksa 3 in 1 conceler och jag brukar anvanda Make Up store annars men denna ar verkligen lika bra! Jag brukar anvanda ogonskuggor med dom som ar i den guldiga etui, samt Candy eyes dom ar bra men jag har ocksa provat dom runda skuggorna och dom tycker jag ar daliga. Just nu anvander jag mascaran i tub, den ser exlusiv ut och ar lika bra som Loreal double extension, separerar ogonfransarna, ger jatte bra volym och farg. Den ser precis ut som tex Eyeko som ar ett dyrt marke, jag rekommenderar verkligen dessa produkter:

    1. Rouge stick
    2. mascaran i tub heter nat pa studio
    3. nagellack
    4. Conceler 3 in 1
    5. Ognskuggapalett i guld etui
    6. Ogonskugga waterproof Candy eyes farg rosa- sitter hela dagen!!!!

    Rekommenderar foundationet och pudret ihop visst kanske att kvaliten ar en 3,5 av 5 poang overlag men om man kollar pa priset sa ar det verkligen vard mer credit an vad det ar. Min mamma har lappglans som man tar pa sig via spatel och den tycker hon ar bra, min mormor har ett lappstift som ocksa ar bra. Vet att pa tax free sa rekommenderade en expedit mej att dissa Viva la Diva, for Kanebo produkter som ar svindyra sa det var for smabarn, men vada, for det forsta sa hoppas jag att smabarn inte sminkar sig, och for det andra sa tycker jag att man kan anvanda det oavsett alder, jag menar Oriflame, och Isadora och H&M ligger i samma priskategori och Viva la Diva sopar konkurrenterna med golvet i jamforelse med bade kvalite, pris och valmojligheter, det finns nat for alla.
    (Ursakta mina bokstaver har en engelsk dator).

Kommentera

