Nytt från Body Shop

Jag är inte helt säker på hur det gick till, men igår kom jag hem med tre nya leksaker från The Body Shop. Jag har varit inne och kikat på deras sommarkollektion ett antal gånger och främst blivit förälskad i de fina läppstiften, men trots det inte köpt något. Igår kunde jag dock inte motstå utan nappade åt mig tre tjusiga saker varav två från sommarkollektionen Sun drenched summer collection.

Det svåraste valet var vilket av de tre vackra Lip lustre jag skulle satsa på, så min bästa vän som var med fick bestämma och då blev det nummer 1, en ljusrosa nyans med massa rosa skimmer i.

Så här ser färgen ut på handen, taget inomhus utan blixt.

Nästa val blev vilken av de tre eye luster jag skulle satsa på, där var det däremot lättare eftersom jag redan innan bestämt mig för en mörkblå nyans att matcha mina Nauticals-pigment med. Nummer 3 fick således följa med hem. Färgen är väldigt mörkt blå med massa skimmer och glitter i och den skiftar mellan grått, blått och lila beroende på vilka färger man matchar den med och hur ljuset faller. Mycket läckert! Bilden nedan är tagen inomhus, utan blixt och ser nästan svart ut. Den är dock betydligt mer blålila i verkligheten.

Den tredje och sista produkten blev inte ifrån Sun drenched utan en av BS´s ögonskuggor. Färgen Spearmint är väldigt lik NN-pigmentet Mutiny från MAC, en färg som jag älskar, så jag kunde inte motstå frestelsen att plocka med mig även en sådan.

Recensioner och EOTD/LOTD kommer snart!

Priser: Sheer lip lustre 160 kronor, Eye lustre liner 150 kronor och Eye colour 124 kronor.

6 responses to “Nytt från Body Shop

  1. Vad bra att du tipsar om produkter fr The Body Shop, jag gick ju med i deras kundklubb häromsistens och har därför en värdelapp med köp tre betala för två. Särskilt intresserad blev jag av Lip lustre, den ser härligt glossig ut.

  2. Spearmint och Lip Lustret ser väldigt lockande ut, tur att jag inte har TBS här i stan.🙂

  3. Ninni: Ja, skynda dig att plocka åt dig några godbitar. Kupongen gäller bara i tre månader efter man gått med i klubben.

    Jenny: Ja, ibland är det nästan så jag önskar att jag inte heller hade så många alternativ till shopping. Min plånbok blöder…;) Var handlar du helst där du bor?:)

  4. Läppglanset var riktigt läckert! Måste kolla in det tror jag.

  5. Rackarns, tre månader går ju fort! Jag som har köpstopp före Spanien. Kanske måste göra ett undantag från stoppet… hihi!

  6. Jag kanske är fånig, men jag tycker att det är SÅ mycket roligare att komma hem med fler än en sak från ett och samma märke när man shoppat smink – inte bara för att man köpt flera roliga saker, utan för att man får fler från samma märke.. hrm, kanske svårt att förklara😉 Men det känns så mycket MER helt enkelt!😀

Kommentera

