Summer foundation

Armanis omtalade lyxsmink är tyvärr något som inte finns här i Göteborg och inte heller har jag varit förbi en disk i någon annan stad så att jag kunnat klämma på, vad som sägs vara, världens bästa foundations. Jag kikade just runt på Armanis hemsida och insåg att det nog är tur att jag inte har nära till en återförsäljare för med tanke på VILL HA-faktorn och priserna skulle jag ruinera mig på nolltid. Dagdrömma kan man ju däremot alltid få göra och i mina drömmar finns just nu Summer foundation i min ägo. Den ingår i den läckra sommarkollektionen Bronze Mania.

Enligt hemsidan är det en perfekt foundation för sommaren då man i regel är mer solbränd än resten av året, men då man heller inte vill täcka huden med en tjock underlagskräm. Summer foundation är baserad på mineraler och micropigment som ger ett naturligt och lätt fuktigt resultat. Den finns i två färger; 1 och 2, där 1 är för Fair to Medium skin tones och 2 är för Tanned to Dark. Den appliceras med fördel med foundationborste. Har någon sett den? Klämt på den? Kanske rentav testat den? Jag är sjuk av ha-begär och är nästan beredd att be någon fellow sminknörd som är i närheten av en Armani-disk införskaffa den åt mig. Jag vill haaa!!!

I serien finns också urtjusiga highlighters, paletter, mascara, läppglans och läppstift. Kika här.

2 responses to “Summer foundation

  1. Åh spännande. Måste bli en sväng förbi NK i helgen märker jag🙂

  2. kännslig hudtyp

    Jag tycker ditt blogg är bra.
    Ett tips till dig som tack.
    Jag tycker Aloe Vera & Seaweed Gel är MVG. jag beställer den från här, och användas gel varannan dag. Vi har samma kännslig hudtyp, det är därför jag fastnar för ditt blogg.
    Det här måste du testa .

    http://www.baseformula.com/viewProduct.php?ProdID=133

Kommentera

