Representing Sweden

Minns ni när jag visade upp mitt nyvakna ansikte som endast hade lite mascara på fransarna och röda läppar? Många var det som sa att de aldrig skulle våga gå ut utan smink och inte för sitt liv skulle lägga ut sådana bilder på nätet. Det är synd, tycker jag. Alla är fina, söta och vackra på sitt sätt, som det så klyschigt heter, och även om jag tycker att smink är bland det roligaste som finns så har jag inte nåt problem alls med att gå ut utan att ha sminkat och piffat till mig. Och inte heller tycker jag att man måste köra hela konceptet foundation – puder – rouge – skuggor – mascara – rouge för att få en look att funka.

Med anledning av det nappade jag på en utmaning där man ska visa hur man använder rött läppstift/glans och eftersom alla andra har jätteraffinerade sminkningar skickade jag in mitt au naturelle-foto med de röda läpparna. Man behöver absolut inte tycka att det är snyggt, men det är bra om man kan tänka att det faktiskt inte är så farligt att gå ut utan full makeup, resten av världen bryr sig faktiskt inte. Gå gärna in och titta på mitt rödmosiga nylle mitt bland alla läckra tjejer som målat sig till tusen, representing da Scandinavian morning look.😉

6 responses to “Representing Sweden

  1. Jag tycker du ser så härligt frisk och fräsch ut. Dina läppar är – wow!

  2. Håller med dig om det du skriver. Och jag tycker du är minst lika snygg som de vriga deltagarna. Inte ens en sminkis som jag tror att mest smink vinner. Det är vad man utstrålar som räknas. Precis som Dami skriver, du ser frisk och fräsch ut. Du klär i färgen och din hudton är jämn. Vad mer kan man önska sig? Är det inte fr att få det du har som folk använder foundation?

  3. Jag gillar din look, jättefint.

  4. Klart man ska kunna gå ut utan smink! Var och lämnade barnen i skolan senast imorse med endast lite fuktcreme i ansiktet. Men det är roligare med smink! För mig är det guldkant, men inte ett måste!

    Tycker du var jättefin osminkad!

  5. Du var snygg på fotot!:) Smink är kul men det ska inte känns som ett måste, det har du helt rätt i. Jag kör ofta en ”halv makeup”, litet puder, mascara och läppstift oh det räcker bra till vardagen. Nu har jag t.ex. inte brynpenna utan låter mina albinobryn stoltsera på esbogatorna:D

  6. Haha…Minns du inte då jag visade mitt omejkade nylle? Tja, jag har inga problem att visa det på bild…men in real life!! No way…för feg – ännu.

    Men dina röda läppar var ju fina anyway. Det är ju ganska strongt för självkänslan att gå ut omejkad. Eller rättare sagt-jag skulle nog bryta ned det lilla selfconnection jag fått haha…

Kommentera

