Kiehls – Light nourishing eye cream

Jakten på en bra ögonkräm känns evig, speciellt om man vill ha en kräm som känns återfuktande, lätt, uppstramande, rynkförebyggande och som dessutom tar bort puffighet och mörka ringar. Det sistnämnda tror jag att man kan glömma att en kräm ska kunna göra, med tanke på att mörkhet beror på antingen ytliga kärl, djupt liggande ögon, ärftlighet eller för lite sömn, men de andra sakerna kan det ju finnas hopp att få bukt med via krämer.

Kiehls Light, nourishing eye cream är en lättflytande och lättabsorberad kräm som kommer i en praktiskt tub. Själva krämen är vitgul och doftar inget speciellt. Liksom de flesta ögonkrämer, är den väldigt dryg och det räcker med yttepyttelite kräm för att få en ordentlig insmörjning runt ögonen. Glöm inte att ögonkräm ska appliceras lite nedanför ögonen och strax under ögonbrynet – då sprider den sig dit den ska och inte in i ögonen. Jag har i många år haft problem med små, vita prickar under ögonen och har inte fått bukt med dem hur jag än smort och petat. Men med Light nourishing har de försvunnit helt och hållet! Jag gissar på att huden blivit återfuktad men inte tilltäppt och att det med andra ord är en finemang kräm för alla som har liknande problem under sina ögon. Vad gäller rynkor har ingenting ändrats sedan jag började ändra den här krämen, men så säger den heller inte att den är antirynkig så vad kan man begära.

Kort sagt är det här en prisvärd och skön ögonkräm som fungerar finamang om man vill återfukta utan att tynga ner och som passar de allra flesta skulle jag tro. Ett gott köp!

Pris: Ca 270 kr
Betyg: VG

4 responses to “Kiehls – Light nourishing eye cream

  1. hmm, jag har för mig att just denna var lite billigare, typ runt 180kr, får väl dubbelkolla i veckan..
    jag vet att avocadokrämen kostade 270, dock. jag har också testat denhär och tycker som du att den är skön och lättabsorberad, men utan wow-faktor.

  2. Du kan mycket väl ha rätt, jag köpte den och ett par andra Kiehls-produkter för ett tag sedan och minns inte riktigt vilken produkt som kostade vad.:S

  3. Å det låter ju jättebra, är på jakt efter en ny ögonkräm så denna vore nog nåt. Går den få tag i via nätet? Bor ju inte i stockholm:)

  4. Jag har massor med små små vita prickar under ögonen som jag har haft i många år.. Har liksom inte tänkt på de så mkt eftersom att de täcks ganska lätt med foundation. Men de jag har är under huden, alltså det är inga utåtstående millier eller vad det heter utan det ser ut som fettprickar typ :S Är det så du hade? För isf ska jag lägg köpa krämen! Och jag har massor med prickar alltså, de är som pyttesmå och är där den ”mörka ringen” är om du fattar? Hehe. Och så går de från ögonvrån till ungefär halva ögat. Syns inte så mkt som sagt bara på nära håll. Var det så du hade också? Svara gärna i min blogg 🙂

Kommentera

