Bodygraphy – Skin perfecting concealer

LipglossBitch, Fåfängan och jag (låter som en svensk långfilm) har testat samma concealer, fast i varsin färg då, och nu är det dags för recension.

Skin perfect concealer från Bodygraphy finns i fyra olika nyanser, jag har testat den ljusaste som drar åt det rosa/kalla hållet. Concealern kommer i en tub om 6 ml och som man trycker fram ur en smal pip med skruvkork. En hygienisk förpackning med andra ord. Färgen passar min vitrosa hud perfekt, som referens kan nämnas att jag är MAC NW20, och den smälter in fint både under ögonen och på små blemmor i resten av ansiktet. Täckningen hamnar på en 4:a på en 5-gradig skala och hållbarheten på en 3:a. Den känns krämig utan att vara fet, vilket är en klar fördel om man lätt blir glansig under dagen, och den är lätt att få jämn. Däremot tycker jag att den tenderar att lägga sig i de små fina vecken under ögonen efter ett par timmar vilket är ett klart minus.

På det hela taget är det här en hygglig concealer för vardagsbruk som vare sig ger rysningar eller stående ovationer.

Tack till Bitchen för att jag fick vara med och testa den här produkten, det är alltid lika kul!:)

Pris: 89 kronor på Mirage cosmetics
Betyg: G

One response to “Bodygraphy – Skin perfecting concealer

  1. låter som nåt att prova

Kommentera

