Helena Rubinstein – Force C premium


Du skall icke hava några andra krämer jämte mig.

C vitamin är inte bara bra mot förkylningar utan funkar också finfint som läkande och uppiggande hudkräm för vintertrötta ansikten. Jag har använt Force C premium super energizing cream från Helena Rubinstein, som innehåller tre olika varianter av vitamin c, varje dag och kväll i ca 2½ månad och mina förväntningar på denna kräm har blivit vida överträffade.

Force C kommer i en orange glasburk som känns väldigt lyxig, men som kanske inte är det mest hygieniska alternativ som finns. Jag ser dock till att alltid vara ren om händerna när jag tar upp en klick kräm och den ser fortfarande alldeles ny och fräsch ut. I annat fall kan man använda sig av en spatel. Då krämen innehåller vitamin c som har en  tendens att mörkna efter att ha utsatts för syre i större mängder, trodde jag att den skulle bli brunsmörig och läbbig efter ett par veckor, men så är inte fallet.  Själva krämen är tjock och rik och ser vid första anblick ut att vara väldigt fet och svår att arbeta in i huden; inget kunde dock vara längre från sanningen. Krämen känns lite som en kombination av kräm och lite gel och glider snabbt in i huden och lämnar inte någon hinna. Huden blir len och smidigt direkt efter applicering och håller sig också hela dagen.

Enligt HR själva släpper den här krämen ut vitamin c under 12 timmar, gör huden klarare, friskare och bromsar upp för tidigt åldrande. Det första påståendet har jag svårt att bedöma, men de andra stämmer verkligen – min hud har blivit fantastiskt mycket finare. Pormaskar (inte alla dock) har minskat eller försvunnit helt, finnar syns sällan till, huden är len som sammet och klar som Vättern. Små torra fläckar och blemmiga områden har helt försvunnit. På det hela taget känns huden verkligen frisk och glad när den får en omgång av Force C premium. Nu vill jag testa ögonkrämen också, för om den är lika effektiv som fuktkrämen kommer jag aldrig vilja ha några andra krämer. Enda nackdelen med den här krämen är det höga priset, men med tanke på att den är otroligt effektiv och väldigt dryg rekommenderar jag den ändå till alla som, liksom jag, har en känslig hud som lätt får blemmor, torra partier och tilltäpptheter.

Pris: Ca 550 kronor. Finns för runt 400 kr på Strawberrynet.
Betyg: MVG +

8 responses to “Helena Rubinstein – Force C premium

  1. Svar: Provet gick bra:) Dropp kallas alla skuggor man lägger under ögat. Har tänkt skriva ett längre inlägg om skuggor och annat när jag har tid. Ha en bra dag!

  2. Ögonkrämen är superhärlig! Du fick mig verkligen sugen på denna😀

  3. Den låter så mumsig! Älskar sköna cremer. Var och hälsade på hos föräldrarna i helgen och provade en creme från Lumene som mamma har, tror den heter något med Premium och den var superskön! Underbar konsistens och doftade härligt.

  4. Åååhåhå! Låter underbart! Får man en ingredienslista?😀

  5. Hallå vart har du tagit vägen, vi saknar dig! Önskar en solig och fin helg!

  6. efter hur länge märkte du skilllnad?

  7. Sanna: Jag märkte skillnad nästan på direkten, men den stora skillnaden märktes efter en månad ungefär.:)

  8. okej. för efter din recension köpte jag den, fast den i geleform. jag har haft den i ca 2 v, men inga riktiga förändringar ännu. kanske på blemmor men inte på tilltäpptheter. men då kanske ja ska se om 2 v till på ett ungefär till då

Kommentera

