I´ve found my holy grail

Ta-da! Dags att avslöja vilken min nya favoritprodukt är: Shiseidos mascaraprimer!
Jag har väldiga problem med mina spikraka fransar som är av sydostasiskt snitt och pekar lätt nedåt och är fasligt svåra att få böjda och att dessutom få dem att hålla sig böjda någon längre stund är omöjligt. Efter att så ha läst Make it ups hyllning till denna produkt gjorde jag slag i saken och köpte ett exemplar.

Shiseidos mascaraprimer är tänkt att användas ensam eller under valfri mascara. Den är silikonbaserad vilket gör att den är lite lätt gummiliknande i konsistensen och kan kännas lite fuffens att borsta på de första gångerna. Krämen är dessutom ljust grå och ser inte så väldigt fräsch ut, men det är så den är helt enkelt. Borsten är rejält tilltagen och är lätt att måla med. Ett par-tre drag på vardera fransrad räcker. Därefter har jag testat flera olika mascaror ovanpå primern för att se om resultaten skiljer sig åt eller om det är samma resultat oavsett efterföljande mascara. Och hör och häpna – det är exakt samma resultat! Nu påverkar ju naturligtvis mascaran på så vis att en förlängande är förlängande, en förtjockande ger volym etc, men effekten förstärks flera gånger om och ger de mest magnifika fransar man kan tänka sig. Jag böjer alltid mina fransar med Shu Uemuras tång innan jag lägger makeup och inte ens denna hyllade tång har kunnat få mina fransar att hålla böjen hela dagen, men med ett lager primer från Shiseido böjer de sig nu som aldrig förr och håller sig så hela dagen, ja faktiskt till och med ett tag efter att jag tvättat bort sminket!!! Jag vet att det låter osannolikt, jag vet också att alla produkter ger olika resultat på alla och att den här produkten kanske inte kommer ge samma fantastiska resultat för alla, men om man har problem med väldigt raka fransar, fransar som vägrar hålla böjen eller fransar som fäller mascara så är det här den bästa rekommendation jag kan ge. Shiseidos mascaraprimer – ett måste i alla sminkfantasters samling!

Ovan visar jag en bild på hur mina fransar ser ut efter ett lager primer + ett lager med Zero smudge mascara från Estée Lauder. Bilden är tagen på kvällen, ca 12 timmar efter att jag sminkade mig och då har jag jobbat i 8 timmar och svettats, lekt, varit ute i regn och kliat mig i ögonen. Även om resultatet inte ser lika makalöst ut på bild så ger den ändå en fingervisning om resultatet.

Pris: Ca 225 kr
Betyg: MVG + Superdeluxe

11 responses to “I´ve found my holy grail

  1. katta jadåååå

    Tja cool att du hittat en super-produkt🙂
    jag undrar dock en grej; måste du ej böja fransasrna alls längre? alltså ger primern ett ”böj”?🙂
    tack pusspuss

  2. Woooow, va kul att du hittat något extraordinärt!! Även om jag inte har raka fransar direkt så är jag ändå sugen att testa!

  3. Å wow, låter ju superbra:) Själv är jag extra förtjust i Blinc lash primer, toppen bra:)

  4. Åh vad roligt, många säger att den är bra. Grattis till fyndet🙂

  5. Då är det bar att ta sig till en återförsäljare då😉

  6. Grattis! Alltid lika roligt när man hittar produkten med stort P😉

  7. PRET-ty info:
    Vi fortsätter med ytterligare en gemensam recensionsdag, denna gång är det foundations som gäller. Läs mer och anmäl ditt ev intresse i tråden ”Vi recenserar foundations 27/4”.
    Ha det gott! /Helena

  8. Låter onekligen väldigt intressant…

  9. Åh va kul att du också gillar den. Jag kan inte leva utan min:)

  10. Pingback: Anonym

  11. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Max Factor – False lash effect mascara

Kommentera

