Lóréal – Volume shocking mascara

Maffiga fransar vill man ju ha och i jakten på den perfekta mascaran som fixar allt och lite till och dessutom inte kostar multum, gäller det att prova det mesta som kommer i ens väg. Lóreals mascaror använde jag alltid förr om åren, men de har fått stryka på foten för dyrare märken som faktiskt (oftast) gett mig ett bättre resultat. Nu har jag iaf testat en mascara som heter Volume shocking exact brush. Det är en tvåstegs-mascara med primer och mascara i varsin ände av hylsan.

Steg 1 är en vit primer som bygger upp fransarna och förbereder för själva mascaran. Steg 2 är då mascaran, i mitt fall svart, och den borstas på med en borste som påminner väldigt mycket om både Lash queen från Helena Rubinstein och Faux cils från YSL. Båda borstarna är enkla att måla med, men de är stora så om man inte gillar sådana bör man hålla sig borta. Resultatet, som enligt Loreal ger 12 gånger så maffiga fransar, blir visserligen rejält voluminösa fransar men några 12 ggr blir det inte för mig. Ett lager ger ett ordinärt resultat, två lager ok volym och tre lager blir en kladdig historia. Fördelen med den här mascaran är att borstarna är lättarbetade och fransarna faktiskt blir längre och fylligare, nackdelen är att den här mascaran kladdar och fäller. Och är det något jag inte vill ha så är det fula mascararester runt ögonen, vilket innebär att det inte kommer bli något mer inköp av den här mascaran. En helt ok produkt, menspeciellt chockerande är inte resultatet.

Pris: Ca 140 kronor
Betyg: G

Kommentera

