Estée Lauder – Lash therapy

Jag har ganska bra ögonfransar i det avseende att de inte är torra och spröda, utan håller sig skapliga utan större meck. Att de sedan är beyond raka är ju en annan femma… Vid ett taxfree-köp följde en fullstor förpackning med Lash therapy med på köpet och nyfiken som man är vill man ju testa. Jag har applicerat den varje kväll i en månad nu och det är dags för en recension.

Lash therapy är en produkt från Estée Lauder enligt vilka den här fransnäringen både reparerar, återfuktar och skyddar fransarna. Silke och proteiner ska ”läka ihop” skadade franstoppar och ge ett resultat av starkare, mer välmående fransar. Jag vet inte vad man ska ha för gener eller livsstil som gör att man får ögonfransar som är kluvna och trillar av och eftersom mina är relativt normala är det omöjligt för mig att säga om EL´s påstående stämmer. Vad som däremot stämmer är att fransarna blir smidiga och återfuktade. Men resultatet är inte av en sådan kaliber att det här är en produkt som man orkar pensla på en till två gånger om dagen såvida man faktiskt inte har fransar som är väldigt illa däran. Jag vet inte vad den här produkten kostar i butik, men med tanke på att EL´s vanliga mascaror ligger på ca 240 kronor kan man nog räkna med att denna ligger på strax under 200 kronor. Väl mycket pengar för en produkt som faktiskt inte gör speciellt mycket för vanliga fransar.

Pris: ?
Betyg: G

2 responses to “Estée Lauder – Lash therapy

  1. Jag tycker också den känns lite onödig. Jag har nog aldrig haft en kluven ögonfrans i hela mitt liv. Fransarna tappar man ju hela tiden och så kommer det nya. Tror mer på kost-tillskott i detta läge då.

  2. Ninni: Ja, det är säkert ett bättre alternativ.:)

Kommentera

