De Laurier – Love soak

Den senaste tiden har bestått av en faslig mängd jobb så det är underbart skönt att det äntligen är en ledig lördag! Idag ska jag slöa runt här hemma iförd mjukisdress och raggsockor. Underbart! Det ska också bli ett spapass i det egna badrummet; man måste inte åka på dyra skönhetssalonger för att få in extra njutning i vardagen. Idag kommer jag glida ner i ett bad fyllt med ett aromabadpulver som jag testat för Spastugans räkning under ett par månader. Det heter Love soak och är en väldigt väldoftande och skön produkt som gör badet till en väldigt skön stund. Själva pulvret doftar gott av eteriska oljor av apelsin och patchouli och ger ett lätt skum. Den känns väldigt vårdande för huden och man blir sammetslen efter en stund i karet. Nästan så att man inte behöver smörja in sig alls efteråt faktiskt! Det enda jag är lite besviken på är att det inte löddrar mer, jag gillar att ha mycket fluff i mitt bad, men det är ju en smaksak. Badpulvren finns i flera olika sorter; Love soak, Mystical sex, Sleep lika a baby, Super stress och Rose garden – det finns något för varje tillfälle med andra ord. En burk innehåller 250 g pulver och räcker till uppskattningsvis 10-12 bad, beroende på hur mycket pulver man vill hälla i (ett par matskedar räcker tycker jag).

Pris: 90 kronor
Betyg: VG

2 responses to “De Laurier – Love soak

  1. Den där har jag varit så sugen på, men jag vet ju inte hur det ska gå till…har inget badkar. Men man kanske kan rubba in sig med den i duschen. Hur är konsistensen egentligen?

  2. Jean: Jag är skeptiskt till om den funkar att gnugga in huden med, det är liksom inte badsalt eller peelingkänsla över Love soak, det är mer ett fint pulver som löses upp i vatten. Till ett fotbad kanske?

Kommentera

