Tre söndagstips

När man är lite dagen efter och det inte finns mycket roligt att orka ta sig för och konståkningen är slut på tv finns det bara ett ställe att styra färden mot – Strawberrynet. Denna hamn dit alla shoppingsugna flickor och pojkar beger sig för att ta del av allsköns delikatesser i form av ögonskuggor, krämer och dofter. Idag har jag kikat igenom lite delar av sortimentet och hittat några saker jag blir nyfiken på eller som på annat sätt lockar till köp.

127 kronor

Adrien Arpel är för mig ett helt nytt märke så huruvida Eyelastic lift är en bra produkt eller ej kan jag tyvärr inte säga. Fiffig verkar den i alla fall vara och säger sig hjälpa till med att lugna känslig hud runt ögonen, strama upp huden, minska svullnad och mörka ringar. För 127 kr får man en burk med ampuller som innehåller den kräm som alltså verkar vara rena magin.


139 kronor

Clinique har en supersöt dosa med ett LE-puder. Jag önskar att jag hade någon användning för det, men jag kan helt enkelt inte motivera ett köp. Kanske kan DU göra det istället? Glow crazy loose powder i färgen 01 Blooming pink kommer med old fashion-pudervippa och allt!


118 kronor

Kiehls body lotion med grapefruit har jag recenserat tidigare, men jag har ännu inte testat den tillhörande bath & shower body cleanser som finns att fynda just nu. Doftar den lika ljuvligt och rengör lika bra som krämen återfuktar, är den en vinnare.

 

 

 

2 responses to “Tre söndagstips

  1. skönt att höra att det är fler än jag som lider av konståkningsabstinens..!

  2. Hej, jag gillar oxå Strawberry men tycker att tullavgiften äter upp nöjet och förtjänsten. Har du ngt knep för att undvika detta?

Kommentera

