Biotherm – Anti-drying body milk

Dags för ännu en klassiker i skönhetsvärlden. Biotherms välkända body lotion figurerar så gott som alltid på listor över de bästa kroppslotionerna och vinner titt som tätt diverse omröstningar. Jag fyndade en flaska på taxfree och har nu smort in mig regelbundet den senaste månaden.

För det första älskar jag förpackningen! Alla krämer borde komma i pumpflaskor och det är en gåta varför inte många fler gör det. Man slipper kladda med fingrar i burkar och man behöver inte mecka med lock som rullar in under badkaret. Ett tryck på den här pumpen ger en mängd som räcker lagom till en arm eller ett halvt ben ungefär; det vill säga – det är en relativt dryg lotion. Den doftar väldigt fräscht av citrus, men tar inte alls över utan man kan gärna följa upp med sin vanliga favoritparfym efteråt. Lotionen är ganska tunn och lättflytande och glider snabbt ut över och in i huden som blir silkeslen och smidig. Den ger också en milt kylande effekt vilket jag uppskattar eftersom jag är en varmblodig tjej.

Det omedelbara resultatet är som sagt en väldigt len och återfuktad hud. Det lite mer långsiktiga resultatet är inte mycket mer än så; den blir återfuktad och torra partier försvinner, men något magnifikt resultat är det inte tal om. En bra lotion för alla som inte kräver feta body butters, utan föredrar tunnare återfuktare. Det finns lika bra produkter i betydligt billigare prisklasser, så bortsett från den specifika doften eller det faktum att man vill ha en kräm från just Biotherm finns det inga egentliga anledningar till att välja den här lotionen framför, låt säga, LdB.

Pris: Ca 295 kr för en stor flaska om 400 ml
Betyg: VG

2 responses to “Biotherm – Anti-drying body milk

  1. Provade denna i somras men jag var nog inte så jätteimponerade. Eller jag kände inget extra sådär.

  2. Jag älskar den, men ska i ärlighetens namn säga att jag inte köper på mig den allt för ofta längre. Som du säger, det finns fullgoda billigare alternativ. Men jag slår alltid till om jag kan komma över den lite billigare.
    Upptäckte den nån gång under gymnasiet då jag (ve och fasa) ägnade en hel del tid i solariet, superskönt att smörja in sig med efteråt.

Kommentera

