Bloggtema v 13

Denna vecka är det Fåfängan som valt tema till Pret-ty´s bloggare och hon vill veta vilka hudvårdsrutiner vi har. Jag har skrivit ett inlägg om min hudvårdsrutin en gång, men jag gör en uppdatering på vilka produkter jag använder just nu.

bloggtema-v-13.jpg

På moorgonen tvättar jag ansiktet med Ultra-calming cleanser och/eller Daily microfoliant från Dermalogica, det beror på hur jag tycker huden känns. Ibland sveper jag bara en bomullsrondell med Decleors Cleansing water över huden, allt beroende på dagsformen alltså. Därefter klappar jag huden torr med en ren frottéhandduk, sprayar på ett par tryck med Soothing protection spray och smörjer in med krämer. Periodvis kör jag med kräm och booster för känslig hud från Dermalogica, men just nu är min favorit Force C premium från Helena Rubinstein. Ögonkrämerna varierar, just nu är det Light nourishing från Kiehl´s som gäller.

På kvällen tar jag bort eventuell ögonmakeup med Niveas billiga och oslagbara Waterproof eye and lip makeup remover, som jag tycker funkar bättre än de dyrare varianterna, resten av ansiktet tvättas med samma produkter som på morgonen och jag smörjer in med samma krämer. Har jag en finne tar jag på Antiblemish-gel från Clinique.

Sen måste jag tillägga att det här är mitt grundprogram, jag är ju nyfiken på produkter och testat periodvis väldigt många olika produkter som t ex Juice Beauty, Sukí, Estée Lauder m fl, men det är Dermalogica som är grunden i min hudvårdsrutin och mina absoluta favoriter. Jag använder ju också andra produkter som masker, serum och peeling, men har ingen egentlig rutin kring dessa utan använder dem när jag känner behov.

För att läsa om fler bloggares hudvårsrutiner, gå in på Pret-ty och klicka vidare bland blogglänkarna.

One response to “Bloggtema v 13

  1. Imponerad över att du har så många olika märken i din hudvård. När jag har provat det så får min hy fnatt. 🙂

Kommentera

