MAC – 4N Lipgloss

Jag har tidigare skrivit om läppstiftet 3N ifrån MAC´s kollektion N Collection och nu är det dags att visa upp det glans jag också köpt. Valet stod mellan det ljusa 2N som jag hade en tanke att ha över läppstiftet, men till slut föll valet på den mörkaste tonen 4N.

I förpackningen och på swatches ser den här färgen jättemörk ut, tycker jag. Även om jag inte har några som helst problem med att ha knallröda eller mörkrosa läppar blev jag lite rädd att 4N skulle vara på tok för mörk även för mig. Farhågorna försvann dock direkt när jag målat läpparna första gången och studerat dem i olika belysning. 4N är en underbart skimrande nyans som jag skulle beskriva som en bärig, gyllene ljusbrun nyans som jag inte visste att jag skulle bli så förtjust i. Bilden nedan är taget på mina läppar i dagsljus, med ett lager gloss på. Visst ser det inte alls too much ut? Färgen sitter dessutom där den ska och blöder inte ut i små veck och rynkor. Kladdigheten finns där, som hos alla läppglans, men är inte störande. Jag har blivit alltmer förtjust i N Collection och kommer nog inte hålla mig från att köpa ett par saker till från kollektionen, den är verkligen otroligt fin och användbar. Toppbetyg!

4n-lipgloss.jpg

Pris: Ca 170 kronor
Betyg: MVG

2 responses to “MAC – 4N Lipgloss

  1. Bedårande! Lägg gärna i en bild på hylsan också.🙂

  2. Pingback: Bjooti » Veckans bloggkoll - vecka 12

Kommentera

