Estée Lauder – Illusionist mascara

Illusionist Intense är Estée Lauders curling mascara. Den ska, enligt tillverkarna, ge upp till 160% mer böjda fransar och det tack vare en aerodynamisk gelé. Vad denna aerodynamiska gelé verkligen är för något vet jag inte, men det låter mest som ett försök att låta high tech. Borsten har en smal topp, blir sedan tjock för att smalas av mot slutet och den är också designad för att ge maximalt uppböjda fransar.
Jag, som blivit kär i Lancômes Virtuose-mascara som verkligen ger mig rejäl böj på fransarna, ville gärna testa en annan curling mascara för att jämföra med och valet föll då på parfymfria Illusionist. Hur funkar den då?

Sådär, är mitt omedelbara svar. Det här är en mascara som  känns väldigt basic. Fransarna får ett litet lyft och täcks snabbt med färg, men så mycket mer än så händer inte och de där 160% som fransarna skulle böjas upp med är snarare 16%. Borsten är rätt svårarbetad på grund av den lite udda formen och man får sick-sacka och rulla på färgen efter bästa förmåga. Resultatet blir visserligen fint, men inte alls så bra som man kan kräva av en mascara i denna prisklass. Färgen sitter däremot bra och fäller inte ens under svettiga stunder.  På plussidan är också att förpackningen är bra och inte släpper ifrån sig för mycket mascara med borsten, så man slipper torka av med papper innan appliceringen för att undvika kladd. Men är det en rejält uppböjande mascara man är ute efter rekommenderar jag utan tvekan Lancômes Virtuose istället.

Pris: 250 kronor
Betyg: G

7 responses to “Estée Lauder – Illusionist mascara

  1. Jag har testat två andra mascaror fr E Lauder:

    XL – rena skiten i mitt tycke. Svårt att få till det, kladdade jättemycket och satt uselt.

    Magnascopic – denna var bättre. Ger ordentligt tjocka och långa fransar och sitter bättre än XL.

    Jag tycker dock att dessa mascaror är för dyra. Om jag får välja så tar jag L’Oreals Lash Architect för den håller jättebra, lätt att måla med och ger mig jättefina fransar. dessutom kostar den inte så mycket och finns ofta på specialerbjudanden.

    Just nu använder jag Benefit’s Bad Gal Lasch och den är sådärbra, sitter inget vidare och har lite för stor borste, svårt att få precision, dessutom var de dyr (köpte på varuhus i Tyskland).

  2. Oj, vad jag stavade illa ovan såg jag… f’låt!

  3. Ninni: Nä, det verkar inte som om EL har så värst bra mascaror faktiskt. Lite knepigt med tanke på den höga kvaliteén hos andra produkter. Men, men… det kanske bara är du och jag som har trubbel med deras mascaror.;)

    Lash architect håller jag med om är en jättebra budgetmascara.:)
    Jag håller på och testar en annan från Loreal nu, recension kommer snart!

    Jag har aldrig testat Benefits mascaror, men faktum är att de andra saker jag testat ifrån märket också känts ”sådär”. Mycket yta och lite innehåll på nåt vis…:S

  4. Åh, vad spännande, älskar recensioner. Ja, Benefit har underbara förpackningar. Jag fick en broschyr när jag handlade där med alla deras grejor i och den har jag drägglat redigt över, hihi. Jag fick även lite prover på deras hudvård i småburkar som jag ska testa nån dag.
    Jag älskar att du håller koll på Jordgubben, de har verkligen bra priser på vissa saker, har du sett deras påsk-special? Där var en hel del godbitar, funderar på solpudret fr Clarins t ex.

  5. Personligen älskar jag både Lancômes Virtuose och Estée Lauder – Illusionist mascara. Estée Lauder ger ett mer naturligt resultat, är enligt mig en vardagsmascara som får pli mina bångstyriga fransar och tillsammans med diorshow är den helt perfekt till fest. Lancômes ger mer av både böj och volym.

  6. Vad bra med lite mascararecensioner här då! Just nu är jag mättad ett litet tag, men ska man hålla tremånadersgränsen så…

  7. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Mascaror, mascaror!

Kommentera

