MAC-shopping en blåsig lördag

Jag lyckades ta mig in till stan och Åhlens city idag, trots blåst och i vanlig ordning en otrolig massa folk överallt. Stannade naturligtvis till vid MAC-disken och språkade lite med tjejen som jobbade där, hon informerade mig om att FAFI-kollektionen kommit till Sverige nu, men bara till lagret och att det är de som gör iordning och bestämmer när den kommer ut till diskarna. Det blir i mars, men när kunde hon inte säga, hon gissade på om någon vecka eller två. Hon visade mig iaf ett läppstift som hon lyckats smuggla med sig och det var hur sött som helst! Hylsan var svart och glansig och hade en finfin målning på. Färgen var Strawbaby, en söt sak som såg ut att gå åt det korall-varma området. Hoppas de inte släppt kollektionen förrän jag kommit tillbaka från min semesterresa!

Nåväl, jag hade i uppdrag att köpa ett par läppstift till Fåfängan; 3N och Lustering stod på inköpslistan. Tyvärr var 3N slut sedan ett tag och någon hade t o m snott provstiftet från stället. Lustering, som ingår i det ordinarie sortimentet, fanns dock kvar så den införskaffades. Till mig själv skulle jag inte köpa något, men så skulle jag bara kika lite på Bare study… och lite på N collection-skuggan Neutral pink… och vips hade jag köpt den sistnämna. Bare study kommer också inhandlas så snart lönen kommit. I kombination var BS och NP helt fantastiskt vackra. Petade även på den megahypade Light flush, men den lär kräva 187-borsten och vips skulle allt bli billigare via Ebay. Det får alltså vänta lite, det gör inte så mycket om den inte blir min. Strunt i det nu, här kommer bilder på det som fick följa med hem. Jag har inte gjort någon swatch på läppstiftet eftersom det ju tillhör Fåfängan. 🙂

lustering.jpg
Ett superläckert attackrosa läppstift åt fuchsiahållet, det kommer bli fenomenalt mot Fåfängans vackra gyllene hy. 170 kronor.

neutral-pink.jpg
Neutral pink. Underbar. 145 kronor.

np-swatch.jpg
Neutral pink skiftar väldigt i färg beroende på hur ljuset faller på den.

4 responses to “MAC-shopping en blåsig lördag

  1. här är en som inte tog sig längre än till tvättstugan idag, fastän planerna var helt andra.. blir dock en aning avis på mac-shoppingen..
    jag har använt två olika slags borstar till light flush, 187 och 168 som är en snedställd gethårsborste. jag trodde först att man skulle behöva gnugga rejält för att det skulle synas något överhuvudtaget, men man kan lägga på LF med ganska lätt hand. så 187 är inte ett absolut måste, även om den är trevlig.

  2. Glamqueen: Att ta sig till tvättstugan är för mig en imponerande bedrift, jag undviker den allt vad jag orkar och kommer snart kunna få mina strumpor att stå för sig själva.;P Duktigt att tvätta med andra ord!:)

    Du tror/tycker inte att det blir för maffigt med skimmer och färg om man tar en ”vanlig” borste då? Jag är ju helt rosa hela jag känns det som, så jag vill ju inte gärna addera massa rosa glans så att jag blir en glaserad julskinka, om du fattar.;)

  3. o.k., tack, jag känner mig alltid så skyldig när jag stannar inne fastän det är soligt ute..
    Clivia visade ju upp LF på en FOTD på pret-ty för några dagar sen, det ser mest ut som gulsskimmer på kinden. jag använder ju den som ögonskugga också, och då måste jag ha en rosa paintpot under för att det överhuvudtaget ska se rosa ut, annars blir det bara guldigt.
    första gången jag la på LF använde jag en vanlig borste och jobbade upp ordentligt med färg på den, och då kan även Moi, Discokulan medge att det blev too much :), men lägger man precist med lätt hand med samma borste så blir det bra. 187 är väldigt enkel, den är ju som en lätt hand i sig, men å andra sidan är den ju dyr. jag köpte min i en brush-set.
    sen ger den e.g. inte så mycket färg, den piffar bara upp kindbenen, jag har rouget över.

  4. #187, är det skunkborsten?
    Jo, nu ska jag också försöka mig på Ebay! Tack, älskade vän för hjälpen! Och stiftet ser helt lovely ut! 🙂

Kommentera

