STILA – Vanity fair

Många har undrat över hur det Vanity fair-kit by Stila som jag köpte från Strawberrynet för ett par veckor sedan är, så det är väl dags att stilla era frågor. Kitet består av ett etui med en vitskimrande highlighterskugga samt två gråa skuggor. Den ena gråa skuggan är skimrande och den andra, lite mörkare, är matt. I kitet medföljer också ett Lipcolor Becky samt en liten All over shimmer face luminizer i färgen *7, som är ett vitt skimrande puder med lite, lite glitter i. Kitet är verkligen jättesött och kommer i en midnattsblå sammetsnecessär som stängs med en dragkedja vars knäppe består av en silverstjärna. Mycket stylish med andra ord. Skuggorna är basic och bra, speciellt om man inte har några bra gråa skuggor att göra en sotad look med. Ansiktspudret är jättefint och ger en snygg highlighter på kindbenen utan att bli för mycket. Min favorit i kitet är dock läppstiftet i färgen Becky, ett skirt, krämigt klarrött stift som man kan välja att måla på ett lager med och endast få en staineffekt eller ta flera och uppnå gloss-look eller läppstiftfärg. Väldigt praktiskt och fint, sådana stift kommer det absolut att inhandlas fler av!Min swatchbild är inte speciellt tydlig, men det bästa jag kunde åstadkomma just nu.

vf-kit-swatch.jpg
Nerifrån vänster och medurs: Läppstift Becky, Face luminizer, mörkgrå matt skugga, grå skimrande skugga, vit highlighterskugga.

Pris: Jag gav 89 kronor för det här kitet men det var under en kampanjperiod, nu ligger priset på runt 160 kr.
Betyg: VG

3 responses to “STILA – Vanity fair

  1. Tänkte bara säga att kitet är billigt nu igen! 98kr utan diverse rabatter. Om det inte vore för att mitt visa är trasigt o nytt på ingång skulle jag klicka hem setet på momangen!

  2. Det ser jättefint ut. Jag trodde läppstiftet var mer åt det rosa hållet, är den röda färgen kall eller varm? Hur sitter skuggorna?

  3. Motownjunk: Ajaj, du får laga kortet snabbt.;)

    Dami: Färgen är rätt neutral, passar nog de flesta skulle jag tro.:)
    Skuggorna sitter helt ok, inte som MAC, men godkänt.

Kommentera

