Helena Rubinstein – Stellars gloss double star

Nu har jag fått hem och testat det dubbelgloss från Helena Rubinstein som jag klickade hem för en struntsumma från Strawberrynet häromveckan. Ena sidan innehåller en röd färg som är rätt skir och bärig i tonen, den andra en transparent guldskimrande nyans som är tänkt att läggas ovanpå den röda för extra effekt.

stellars-hr.jpg

Färgen målas på med de tillhörande svampapplikatorerna, jag är väldigt glad över att det är sådana och inte penslar med – jag gillar verkligen inte läppenslar av något slag. Den röda färgen kan byggas upp genom upprepade appliceringar och detsamma gäller den guldiga. Man kan välja att antingen lägga guldfärgen över hela läpparna eller att endast ta lite på mitten och tona utåt sidorna för en pluteffekt.
Så här ser det ut på min mun; med och utan guldgloss.

foreefter.jpg

Guldskimret syns tyvärr inte så mycket på kort som i verkligheten, men man kan i alla fall se en liten plump-och skimmereffekt. Hållbarheten är som hos de flesta gloss, det vill säga sisådär, och man får bättra på lite då och då om man vill bibehålla lystern. Ett tjusigt gloss för en liten slant, perfekt om man vill köpa en lyxigare prickasent men inte har så tjock plånbok.

Pris: Just nu 83 kronor (exkl. rabatter) på Strawberrynet
Betyg: VG

7 responses to “Helena Rubinstein – Stellars gloss double star

  1. kommer inte nån recension av Stila-kitet?:)

  2. Hanna: Jovisst! Har massa saker att recensera, jag ligger efter.:P Ska försöka göra det imorron.:)

  3. åh! vad kul!

  4. Färgen ser jättesnygg ut. Är den åt det kalla hållet? I så fall blir det nog ett klick här också ;=)

  5. Dami: Jag har faktiskt svårt att bestämma om den är kall eller varm.:S I flaskan ser den varm ut, men på läpparna blir den mer neutral/kall (på mina läppar då alltså…). Du får nästan chansa, det är oavsett en väldigt fin färg!:)

  6. Verkar bra, det måste jag prova 🙂
    tjingeling,
    klarinpling

  7. Riktigt fin färg. En neutral men ändå lite färg liksom 🙂

Kommentera

