Nyshoppat

Tanken var att köpa ett solskydd till, men av någon anledning hoppade det ner lite fler saker i min shoppingfamn. Högst besynnerligt! PureGlow från Nutrogena fyndade jag för 22 kronor på Åhlens, jag har aldrig hört talas om den här produkten men efter vad jag läst mig till på förpackningen ska de fungera ungefär som Dermalogicas Daily resurfacer – vilket är en av mina favvoprodukter. Återstår att se hur Nutrogenas variant på rengörande och peelande pads är. Rea var det också på Scholls Fotdeopuder (!), jag ska snart iväg till solen och traska runt i svettiga sandaler så ett väldoftande och fuktabsorberande pulver för 30 kronor blir finemang. HM besöker jag rätt sällan, men idag lockades jag in av deras erbjudande på nylanserade ögonskuggspennan Color definer från Maybelline. Tyvärr var den inte alls något i min smak (Shadesticken är ännu utan konkurrens), men ett chockrosa läppstift och ett intensivblågrönt eyedust från Hm´s egna märke för 15 kronor styck fick följa med hem. HM har även fått in det omtalade saltvattensprayet som de hade till för nåt år sen eller två, i ny flaska men samma produkt. Jag har haft det och gillar det, men blev nyfiken på Ocean spray från Proffs som endast kostade 29.90:- just nu. Solskyddet från Lumene (SPF 45) var dyrast med sina 190 kronor, men så var det heller inte på erbjudande. Nu har jag nog solskydd i alla nivåer. Vad har du shoppat i helgen?

nytt.jpg

5 responses to “Nyshoppat

  1. Det där läppstiftet ser riktigt fint ut. Har själv införskaffat mig ett cerise!🙂

  2. glöm inte att skriva vad du tyckte om neutrogenas pads !🙂

  3. Mia: Ja, det är jätteläckert! Och till det priset.:O
    Vilket märke är ditt cerisa?:)

    Alice: Will do!:)

  4. Ett snyggt ljust Lustreglass från Mac blev mitt igår. Ska försöka få det på bild nu i veckan!

  5. Wow! 22kr för Pure Glow! Låter lovande!
    ÄLSKAR annars Daily Resurfacer men den lilla burken är ju inte direkt gratis…

Kommentera

