Lumene – Red neutralizer

red-neutralizer.jpg

Nu har jag testat den här nylanserade produkten från Lumene under en tid och det är dags för en recension.
Tanken med den här concealern är att den ska fungera som en corrector för röda hudpartier samtidigt som den ska stärka och skydda känslig hud med brustna blodkärl, en hudtyp som är väldigt vanlig här i Norden.

Vanligtvis är smink som ska täcka röd hud grönt men den här concealern är ljust beige och ser mer ut som en vanlig concealer av den typ man använder under ögonen. Den kommer i en platt liten dosa med snäpplock och innehåller 4 g kräm. Den är fri från både parabener och parfym och ska lämpa sig för även de känsligaste hudtyper. Jag har använt den på mina röda kinder och näsvingar och den täcker riktigt bra. Jag har applicerat den efter fuktkrämen men innan foundation vilket gett ett hållbart och jämnt resultat. Hudtonen jämnas ut avsevärt, krämen är inte ett dugg uttorkande och den är lätt att få snygg på huden. Dock har den, enligt min erfarenhet, två problem. Det ena är att den inte håller så bra, och med det menar jag att den glider av huden frampå dagen vilket också innebär att överliggande foundation försvinner. Det andra är att den tycks ha en tilltäppande effekt på min hud, för jag har efter varje gång jag använt den fått små blemmor på kinderna. Inga konstigheter kan tyckas, men jag får i princip aldrig utslag där så det måste ha med concealern att göra.

Utslagen och hållbarheten gör att jag inte använder den så ofta längre och jag kommer troligen inte köpa den igen. Synd på en i övrigt riktigt bra produkt som varit efterlängtad av mig.

Pris: Ca 75 kronor
Betyg: G 

One response to “Lumene – Red neutralizer

  1. Hej, jag har skickat ett mail till dig. 🙂

Kommentera

