Sminksamling 8

Den åttonde sminksamlingen tillhör Anna. Hon förvarar sin samling på en möbel med hyllplan där hon lätt kommer åt sina favoriter. På väggarna sitter 60-talsfotografier som fungerar som inspiration när fantasin tryter. Rouge är Annas passion och hon är ständigt på jakt efter fler; troligen lägger hon en del av de i snitt 700 kronor, som hennes månatliga smink- & krämbudget ligger på, på just rouge. Trots det är det inte ett sådant som toppar hennes lista över favoritprodukter utan ett preparat för torrt och frissigt hår – Philip B’s Rejuvenating Oil. Själv har jag aldrig testat något från Philip B, men ack vad läskad jag blir av alla dessa samlingar… Tack till Anna för att hon ställde upp med sin samling!

11.jpg
Rouge från MAC, mascaran Fatale från Lancôme, Magic concealer från Helena Rubinstein (som jag just klickat hem), den läckra foundation med pensel från YSL, ytterligare ett rouge – från YSL denna gång, ett läppstift från Chanel… Många åtråvärda saker på en och samma bild! 

21.jpg
Philip B-produkter för håret, en ögonskuggepalett(?) från Sephora, ett schampo från Kiehl´s, ID mineralfoundation, Urban decays klassiska ögonprimer, en vitaminspray från Håkansson, en tub Paint från MAC, en mineralfoundation från Everyday minerals och andra finfina saker!

2 responses to “Sminksamling 8

  1. Åhh! Känns som en härligt lyxig samling🙂

  2. Vilken bra sammanfattning av mitt svammel :)Paletten från Sephora är ett ögonbrynskitt med 2 skuggor och 1 wax, superbra och ett fynd för cirka 8 euro. Jag kan tillägga att jag heter Annamaria på Pre-ty, även fast jag inte är så aktiv emellanåt.

Kommentera

