Sminksamling 1

Först ut att presentera sin sminksamling är Emma, eller MissSPOCK som hon kallar sig på Pret-ty-forumet.
Emmas sminksamling består till största delen av ögonskuggor, vilket är rätt tydligt när man kikar på hennes bilder – en hel del pigment och skuggor från MAD Minerals och MAC ligger uppdukade på fat, ett läckert sätt att förvara och presentera sina leksaker. Emma spenderar i snitt 600-700 kronor i månaden på smink och hennes favorit i samlingen är just nu ett shadestick från MAC i färgen Sharkskin som hon använder som grund för alla sina pigment. Det är faktiskt en av mina egna favoriter, så jag är helt med på Emmas linje.

Att döma av bilderna finns det också en hel del saker från mineralmärket MINE i samlingen, jag har själv inte testat nåt därifrån men man blir ju onekligen sugen att beställa hem ett par saker när man märker att Emma uppenbarligen gillar märket. Andra saker jag urskiljer på bilderna är smink från Everyday Minerals, dofter från Library of Fragrance, läppglans och primer från Smashbox, mascaror från Blinc, en del saker från Lóreal,  MAC-prylar och en försvarlig mängd borstar. Helt klart en inspirerande och begärlig samling som man kan vara stolt över. Tack snälla Emma för att du lät oss titta in i din sminksamling!

1.jpg
Vilka produkter kan du hitta på bilden? Skriv i kommentarfältet.

2.jpg
Emma gillar sitt mineralsmink. 

6 responses to “Sminksamling 1

  1. Å wow, shit vad smink. Nopp jag blir inte avis alls:) Ha en bra dag!

  2. Jag bor på 28 kvadrat och mitt smink står just nu på det som en gång i tiden var ett soffbord😉
    Fördelen är ju att jag ser allt på direkten och slipper öppna massa lådor och sånt och då är det lite lättare att se nya kombinationer🙂
    Jag brukar ställa en stor spegel i sängen och sminka mig där….vilket leder till att jag byter lakan ofta eftersom jag får pigment överallt! haha
    Kan tillägga att efter bilderna togs har det tillkommit 20 skuggor från MAD, 5 från MAC och 2 röda läppstift från Chanel och Mary Kay🙂
    Kul att dela med sig av sin samling!
    Kram emma

  3. Hej!

    Om du är intresserad av en summering av makeupen från visningarna på modeveckan, hör av dig till mig på olivia@patrikssonpr.com

    Mvh

    Olivia Lundquist

  4. inser ju återigen att man lever i armod och genast måste köpa en massa ny sminkgrejor…
    jassa sharkskin shadestick är bra? recention kanske?! och bilder..

  5. Kristina: Visst blir man ha-galen!:)

    SPOCK-Emma: Haha, det är bra när samlingen utökas på bara några dagar. Med den takten kommer du få skaffa ett extrarum.;) Jättekul att få se din samling iaf. Stort tack.:D

    TiWi: Japp, du får lägga på ett kol nu!
    Recension om shadesticken kommer snart. Ska bara testa lite till..

  6. Jag blir sjukt avis!! vilken underbar samling!! vill ha vill ha!!! Emma du är en idol!!

Kommentera

