Veckans pret-ty-tema

Denna gång har Helena aka LipglossBitch valt tema till oss bloggare i nätverket Pret-ty och uppmanar oss att skriva vad som saknas i våra badrumsskåp. Det kan vara faktiska saker eller helt imaginära som man önskar fanns på marknaden.

Jag saknar främst ett bra litet skåp eller hylla till mitt vardagssmink. Någonting när jag kan förvara det smink jag använder på vardagarna så att jag slipper bära in och ut sminket till badrummet hela tiden. I nuläget förvarar jag mitt smink i en byrå i hallen, men belysningen där är usel så jag måste sminka mig i badrummet. Alltså hade det naturligtvis varit mycket bättre med förvaring av sminket i badrummet, men det skulle inte få plats tyvärr så jag får nog nöja mig med en hylla eller liknande där jag kan ställa min mineralfoundation, kabukiborste, mascara och lite annat smått & gott.

När det gäller produkter har jag redan fler än jag kan använda, men en sak som är en ren förbrukningsvara hos mig är min älskade Hand recovery från Crabtree & Evelyns La Source-serie. Det är alltså inte handkrämen (som jag också alltid bär runt på), utan den oljiga peeling som gör händerna rena och lena som sammet. Nu under den nariga vinterperioden är den ännu mer ett måste än annars, så jag får helt enkelt klicka hem en tub snart för den jag har kommer inte överleva februari månad. Eller ens nästa vecka.

Kolla in de andra nätverksbloggarnas temasvar via Pret-ty´s hemsida

5 responses to “Veckans pret-ty-tema

  1. Verkar som att vi båda har förvaringsproblem!
    Vad kan det bero på?😉
    Egentligen borde badrummen göras mycket större i lägenheterna, så man fick plats med mer skåp och lådor!

  2. Ja mera yta vore inte fel:)

  3. angående förvaringsproblem.
    om man som jag hade själva skåpsutrymmet men hade problem med att ändå förvara produkterna på ett bra sätt hittade min lösning på ikea. Där säljer de en sorts insatser man kan sätta in istället för hyllorna. Det är en slags lådor med insatser i. serien heter anordna och finns i massor med varianter…

  4. Sminkan: Ja, det är nog ett vanligt bekymmer bland oss missbrukare.;)
    Att få till bra belysning tycker jag också är svårt, hur har du löst det?

    Kristina: Verkligen inte!:)

    TiWi: Ja, det är nog en bra lösning – men det gäller ju att man har alla de där skåpen också.:P

  5. Jag bor på 28 kvadrat och mitt smink står just nu på det som en gång i tiden var ett soffbord😉
    Fördelen är ju att jag ser allt på direkten och slipper öppna massa lådor och sånt och då är det lite lättare att se nya kombinationer🙂
    Jag brukar ställa en stor spegel i sängen och sminka mig där….vilket leder till att jag byter lakan ofta eftersom jag får pigment överallt! haha
    Kan tillägga att efter bilderna togs har det tillkommit 20 skuggor från MAD, 5 från MAC och 2 röda läppstift från Chanel och Mary Kay😉
    Kul att dela med sig av sin samling🙂
    kram på er
    emma

Kommentera

