Tropical kiss – Shower gel & Body lotion

Nu har jag testat den duschkräm och body lotion som Spastugan var trevliga nog att låta mig prova. Tropical kiss heter den serie från Dresdner Essenz som produkterna tillhör och doftar ungefär som namnet antyder – tropiskt. Jag, som inte är en stor kokosdoftsfantast, har fallit helt för de här båda dofterna; en ljuvlig kombination av kokos och citron gör att både kropp och badrum doftar som den ljuvligaste dag på stranden. Det är en relativt lätt och fräsch doft, inte alls lika tung och kväljande som t ex kokosprodukterna från Body Shop som jag skrivit om tidigare. Duschtvålen är en gul gelé som löddrar rejält och tvättar rent utan att torka ut. Lotionen är lätt och flytande och kommer i en pumpflaska vilket passar mig perfekt. Den går snabbt in i huden och lämnar ingen kladdig hinna, det går att ta på sig kläder direkt efter applicering. Huden känns riktigt ren och återfuktad efter ett pass med dessa båda produkter och jag känner mig riktigt vederkvickt efteråt. Det enda jag ser som ett minus är att de inte verkar speciellt dryga, större förpackningar vore på sin plats.

Läs mer om produkterna här och här, där även kompletta innehållsförteckningar finns.
I serien finns också ett badpulver som jag ha kvar att testa. Återkommer med en genomgång av Dresdner Essenz olika pulver.

Pris: Duschgelen kostar 75 kr och lotionen 99 kr
Betyg: VG

4 responses to “Tropical kiss – Shower gel & Body lotion

  1. Detta låter som den perfekta basen för Creeds somriga parfym Virgin Island Water. Den är uppbyggd kring noterna lime, kokosnöt, salt och hav och ger verkligen en vibb av tropikerna. Tack för tipset!

  2. Kokos OCH citron tillsammans låter ju underbart!

  3. Är jätte sugen på att beställa därifrån, har du fått prova deras löddrande badolja med doft av choklad och vanilj? låter mumsigt men ofta när det ska lukta choklad tycker jag det luktar lite konstigt.

  4. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Sublima favoriter 2008

Kommentera

