Dagens klipp

Dagens klipp får bli det jag själv gjorde tidigare idag då jag fyndade en av mina favoritkrämer på den lagerutrensning Alabaster just nu har. För 255 kronor fick jag Helena Rubinsteins c-vitamin-kräm Force C Premium Super Energizing cream, en kräm som jag haft en mindre GWP-burk av och då älskade. Den är dyr som sjutton i butik så jag känner mig fasligt nöjd med mitt fynd.

Så här skriver HR om krämen på sin hemsida:

An exclusive revolutionary technology delivers continuous 12 hour release of Vitamin C. Force C Premium Super Energizing Cream brings new energy to dull, lacklustre skin and reactivates its brightness.

Visible results : the skin’s appearance is transformed – newly radiant and fresh, even at the end of the day. Fine lines begin to fade, skin is smoother. Hydrated, fortified, the skin rejects signs of fatigue and can better resist the effects of time.

Fresh Vitamin C, Vitamin C Phosphate Magnesium and Vitamin C Glucoside.

One response to “Dagens klipp

  1. Jag har också lystet sneglat på C-vitamincremer/serum men har hittills avskräckts av att krämen försämras (oxideras) så snabbt. Jag har läst att C-vitamincremer både skall förvaras mörkt och kallt samt inte utsättas för luft. Hur i hela friden skall man då kunna öppna burken LOL!? En GWP-storlek låter idealiskt.

Kommentera

