Yves rocher – Yria lipstick

yria

Yria är Yves Rocher´s mer exklusiva sminklinje och håller en högre kvalitet än deras övriga sortiment, tycker jag. Jag har läppstiftet Grand Rouge i färgen Rouge Impérial som är en klarröd färg åt det varmare hållet. Stiftet kommer i en röd och guldig hylsa som känns väldigt lyxig för att vara YR. Stiftet är krämigt och lätt att applicera och täcker läpparna helt. Läpparna återfuktas lätt och ser både jämnare och fylligare ut med det här stiftet. Hållbarheten är godkänd, även om man bör måla omsorgsfullt och pudra och bita av på en bit papper mellan appliceringarna. Jag är väldigt förtjust i Grand rouge-stiftet och tycker absolut att det är en budgetvariant på Shiseidos The Makeup Perfecting-stift. Ett mycket gott köp för den som av olika anledningar inte vill lägga en betydligt större summa på ett läppstift från ett high street-märke.

Pris: 179 kr, men de finns ofta på erbjudande – själv köpte jag mitt stift för tunt 60 kr.
Betyg: VG

Kommentera

