Shiseido – The Makeup perfecting lipstick

Som ni kanske minns skrev jag för ett tag sedan om att Strawberrynet sålde ut Shiseido-stift för en skamlöst billig penning och jag var naturligtvis inte sämre än att jag beställde hem ett stift i den kalla röda nyansen Real red. Nu har jag testat det i ett par veckor och det är dags för en recension. Kollegan Rocketqueen är min fellow samlare av röda läppfärger och skrev om sitt stift här.

Real red
Sublim färg, eller hur?

Det här är ett perfekt läppstift. Det är krämigt utan att bli kladdigt och ger en perfekt finish som på ett outgrundligt vis är både matt och med lyster. Stiftet är otroligt lätt att måla med, vilket är av intresse för alla oss som inte använder läppensel som appliceringsteknik. Som vanligt när det gäller knallröda läppstift, och läppstift öht, gäller det att vara noggrann när man måla läpparna så att färgen sitter där den ska. Utan att grunda och köra klassikern Måla – bita av – pudra – måla sitter inte den knallröda färgen snyggt speciellt länge och man får en läskig rödcerise läppkontur som man till varje pris bör försöka undvika såvida man inte vill se ut som en bedagad lady i ett Miami Vice-avsnitt. Se alltså till att måla munnen korrekt för bästa resultat. Bortsett från det finns det egentligen inte mycket mer att säga; det här är ett perfekt läppstift och oavsett vilken färg man väljer kommer man inte bli besviken på kvalitéen.

Pris: Jag fyndade mitt stift för ca 60 kr inkl. rabatt på Strawberrynet, i butik gissar jag på att priset landar på runt 200 kr.
Betyg: MVG

2 responses to “Shiseido – The Makeup perfecting lipstick

  1. Pingback: Yves rocher - Yria lipstick « Sublimt

  2. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Yves rocher – Yria lipstick

Kommentera

