Nytt skönhetsmagasin

Improveme.se heter ett nystartat nätmagasin för skönhet & hälsa. Varför hälsa/fitness alltid ska vara med i skönhetssammanhang undrar jag; visst att man blir vackrare om man är frisk men mer än så är det inte för mig. Och varför är fitness en slags synonym för hälsa och skönhet? Fitness för mig har snarare en negativ klang där jag ser träningsknarkande tjejer som lever på äggvitor framför mig. Jag är inte intresserad av att läsa om bantning och jogging när jag är ute efter läskande produktrecensioner och nyheter om sminkkollektioner.

I det läge magasinet är nu ser den mer ut som en sajt som styrs av en huvudsponsor som vill ha sina tjänster/produkter med på ett hörn överallt. Inte är den snygg eller lättnavigerad heller. Jag ska inte totaldissa den redan, men i nuläget är det inget som hamnar under bokmärkesfliken – den tillför helt enkelt inte något fräscht och kul i min skönhetsvärld. Tyvärr. Jag ser fortfarande fram emot en renodlad skönhetstidning, on- eller offline, som bara tar upp kosmetik och det som hör till och låter hälsa/fitness-sajterna sköta det andra…

2 responses to “Nytt skönhetsmagasin

  1. Jag förstår inte heller varför det inte finns en svensk beauty tidning.

  2. Man önskar ju, men jag tror det är svårt att rent ekonomiskt få en renodlad skönhetstidning/site att gå ihop sig med enbart sverige som marknad.

Kommentera

