Tröstshopping

Om ni tycker att det är tyst här just nu beror det på att jag återigen åkt på en släng vinterkräksjuka. Det är ett hårt liv att vara förskollärarinna kan jag säga, speciellt när föräldrar inte har vett att hålla sina sjuka barn HEMMA när de är små smittohärder…

Anyway; har lyckats hasa mig till datorn nu och beställa ett Glam shine-gloss i hallonrött från Lóreal och ett par skumbad från Perlier. Skumbad är något livsnödvändigt för mig så ett rikt utbud av badskum, salter och oljor är ett absolut måste.

Fick även mitt paket från SBN med lite MAC-prylar och det röda stiftet från Shiseido som jag skrev om häromsistens. Alla mycket bra! Speciellt stiftet kommer bli en stadig favorit i necessären. Hoppas jag kan hitta lite Shiseido på taxfree´n när jag åker på en välbehövlig lyxvecka i slutet av februari, det är verkligen ett märke som jag vill utforska ytterligare.

Nu återvänder jag till sjukbädden i soffan och mer Arkiv X – vad gjorde man innan tv-serier släpptes på dvd-boxar?

10 responses to “Tröstshopping

  1. läste att du använde laura mercier foundation, vilken färg använder du. skandinavisk ljus hy med mörkt hår, vilken tror du att jag ska satsa på?

  2. Hej Alex! Oh, det är jättesvårt att säga. Jag har Oil-free foundation i Blush ivory som är perfekt till min kalla bleka hy med rosa undertoner. Är du varm eller kall? Vilka färger har du på dina nuvarande foundations? Det är nog säkrast om du besöker en LM-disk och får råd och hjälp, alternativt ringer en sådan och ber att få några prover hemskickade.🙂

  3. ah den vidriga vinterkräkan… har du prövat med att ta vitpeppar för att undvika att bli sjuk? Jag har inte fått det på 2 år trots att jag har blivit nerspejad med kräks.. (sorry att denna info hamnade på detta ställe där man ville undvika verklighetens äckligheter)
    Hur bra täcker mercier foundations?

  4. Vitpeppar? Nä, det har jag inte… Jag åker nog lättare på sjukor med tanke på att jag äter cellgifter…

    Mercier har flera olika varianter på foundations, jag har Oil-free och Silk creme. Oil-free täcker medel-helt och Silk helt. Superbra grejer, ack så dyra bara.

  5. när man är utsatt för smitta så sväljer man 10 hela vitpepparkorn med lite vatten. sägs hjälpa skadar inte att prova. kan ge lite halsbränna men det är det ju värt om man slipper.
    studio fix för mac täcker ju oxå perfekt men är ju inte så fantastisk mot huden så hur står sig LM i den jämförelsen?

  6. Skillnaden för mig är att Oil-free ger mer lyster och fukt till huden men inte acne. Silk är mest lik Fix i täckningen och täpper därmed lite mer, men huden skonas mycket mer av LM än MAC.

  7. Krya på dig!! Och du, det röda fick jag går och det var KLOCKRENT! Sååå snyggt, det snyggaste jag har tror jag! Fast så säger jag nog varje gång jag köper ett nytt rött misstänker jag starkt…

  8. RQ: Tackar! Det är SÅ trist och jobbigt att vara sjuk. Blä.
    Visst är det röda läckert, faktiskt snyggare och skönare än det från Guerlain som vi köpte senast.;)

  9. Är du bättre, är du bättre än? Mer krya-på-dig-kram kommer här! ÅÅÅH, det är bara så snyggt! Min favorit. Haha, ja precis!😉 Jag har lagt upp Clinique Red Drama och Tigi Glamour på bytesplatsen på Pret-ty.se, vill du byta grejer med mig?😉

  10. Ja visst är det toppen med såna där DVD-boxar?? Själv ligger jag i soffan och botar mej med en av fem Scrubsboxar:)Jobbigt när de är slut bara! Passar på att slå ett slag för FRIENDS/Vänner-10 säsonger räcker länge!
    Krya på dej

Kommentera

