Favoritlista

Dags för årets favoritlista, en skojig tradition som Lipgloss Bitch håller koll på.
Här kommer mina favoriter.

Rengöring: Dermalogica – Ultracalming cleanser
Ansiktsvatten: Sukí – Facial toner White willow
Skrubb: Dermalogica – Daily Microfoliant
Mask: Juice Beauty – Green apple peel sensitive
Ögonmakeup remover: Nivea – Eye makeup remover Waterproof
Dagkräm: Kiehls – Centella skin recovery
Nattkräm: Dermalogica – Super rich repair
Ögonkräm: Dermalogica – Total eye care SPF15

Primer ansikte: MAC – Prep+Prime
Primer ögon: Urban Decay Primer Potion
Foundation traditionell: Laura Mercier – Oil-free foundation
Foundation mineral: Everyday Minerals – Intensive
Färgad dagkräm:
Concealer: Laura Mercier – Secret concaler + Secret brightening powder
Löst puder: Lancôme – Color ID
Fast puder: The Body Shop

Rouge fast: L´óreal – Blush Delicieux
Rouge kräm:
Highlighter/all-over puder: I.D – Clear radiance
Bronzer: Clinique – True Bronze pressed powder bronzer

Mascara: Lancôme – Virtuose
Mascara vattenfast: Dior – Diorshow
Eyeliner/kajalpenna: MAC – Technakohl
Eyeliner flytande/gel/kräm: Clinique – Brush-on cream liner
Ögonbrynsprodukt: IsaDora – Eyebrow pencil
Ögonskugga fast: MAC & Dior
Ögonskugga lös: MAC – Pigment
Läppenna:
Läppstift: Clinique – Moisture sheer lipstick
Läppbalsam: Yu-be Lip therapy
Läppglans: Estée Lauder – Pure Color Crystal Gloss
“Plumper”: Freeze 24/7

Duschkräm: Philosophy – Amazing grace
Bodybutter/hudkräm: Crabtree & Evelyn – La Source Hydrating cream
Bodylotion: Kiehls – Creme de Corps
Brun-utan-sol eller en “skimmer”produkt: Clarins – Self tanning body lotion
Skrubb: Lumene – Body Aktiva Massaging body scrub
Shampo: Bumble & Bumble – Sunday shampoo
Balsam: Använder Potion No9 som leave in-balsam
Stylingprodukt: OSIS – Dust it

Handkräm: Crabtree & Evelyn – La Source
Nagellack:
Baslack:
Topplack:
Vårdande nagelprodukt: OPI Nagelolja
“Allround” produkt: BalmBalm – The Balm
Doft dag: Masakï Matsushïma – Mat;
Doft kväll: Thierry Mügler – Alien

7 responses to “Favoritlista

  1. Pingback: LipGloss Bitch » Favoritlistan!

  2. Har du räknat på vad denna fantastiska samling kostar..? gjorde ett överslag på min egen favoritlista och slutade efter ett par produkter i ren skräck för vad det skulle bli för resultat.
    Var förresten och köpte ett rouge på mac nu i veckan och klagade över att jag tyckte att de tog fram ärr och ojämnheter och fick rådet att ta ett rouge med brun bar i stället rör rosig och år nu ca 30% snyggare. detta är kanske baskunskap men nytt för mig och jag känner mig väldigt nöjd.

  3. Hehe, det kan jag gott tänka mig… Dock är jag otroligt bra på att fynda saker till mkt mindre än vad de kostar så efter ett snabbt överslag kostar min lista mindre än hälften av vad de gör ”i vanliga fall”. Och räknar man bort gåvor så blir det ännu mindre.

    Jag kan mkt väl tänka mig att du ska ha ett brunbaserat med tanke på din hudfärg. Jag ska visst ha ett rosapersika. Det från ID som jag fick överta från dig är jättefint på mig till kvällsbruk.:)

  4. a, många härligheter där du:) Håller med dig om DM, underbar:)

  5. Pingback: Sublima favoriter 2008 «

  6. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Sublima favoriter 2008

Kommentera

