Mer rea

MAD Minerals har 28% rabatt på hela sitt sortiment under hela januari, perfekt att lägga en beställning på de där skuggorna man spanat in. Personligen tycker jag inte att de slår MAC´s skuggor och pigment, men de har väldigt läckra färger och är helt klart prisvärda. Vilken är DIN favoritfärg ur deras sortiment?

4 responses to “Mer rea

  1. Min favorit är Pizzazz.

  2. Har många favoriter men Sultry Green är en jag måste ha i full size.

    Lustigt, MAC-pigmenten funkar inte speciellt bra för mig. Tycker de är dåligt pigmenterade överlag. Några höjdare, som Teal, men många bottennapp också. Vad är hemligheten, Sublim?

  3. Sminkjante: Har du lust att berätta hur du kombinerar och använder Pizzazz?:)

    Sminkan: Ja-a du, jag tycker det verkar vara så otroligt olika för folk hur smink och krämer fungerar så det finns nog någon mörk hemlighet bakom alltsammans; vilken den är vet jag dock inte. Än.😉
    Skämt åsido – blir det inte ens skillnad när du lägger en krämskugga som bas?

  4. Nix. Jag har alltid en krämskugga som bas. Jag får ingen fjutt på färgerna från MAC. Ja, några undantag då, så de blir liksom bara liggande. Jag vill ju få det att funka. Alla andra lösa skuggor är det ju inga problem med. Jag använder ju nästan bara lösa pigment. Just MAC har jag alltså problem med. Och jag har testat att stöppla, pressa, blanda med sealer och blend&fix, mårdhår, getgår, syntet, fingertopp och allt annat jag kunnat komma på.
    De som funkar bra är Teal, Steel Blue och Chocolate Brown samt Sweet Sienna. De ger färg direkt. Värst är Rose, Accent red, Golders Green och andra ljusa pigment.

Kommentera

