Estée Lauder – Pure Color Crystal Gloss

Estée Lauder känns som ett tantmärke. Eller i alla fall som något som min mamma använder och alltid har gjort. Dyrt och osexigt men med hög kvalitet och fina produkter. Allt man egentligen behöver, men inte tillräckligt lockande för en ung Sublim. Nu när jag börjar komma till åren och faktiskt nått den aktiningsvärda åldern av 33 år verkar plötsligt Estée Lauder vara Grejen. Jag har börjat nosa på sortimentet och har under de senaste månaderna bekantat mig med några produkter ur både smink- och hudvårdsserierna. Först ut att recenseras blir läppglanset Pure Color Crystal Gloss.

Det här är ett glans som ser ut att höra hemma i min mammas necessär. En guldig hylsa med ett elegant sigill som stavar EL och med en allmän touch av stil och mognad. Inget Snobben-smink från H&M med andra ord. Glosset kommer som sagt i en tjusig förpackning och har en svampapplikator som man med lätthet applicerar glosset med. Jag har färgen Light Copper vilket är en ovanlig färg för mig som alltid kör med röda toner, i förpackningen ser den nästan brun ut men på läpparna blir den som det vackraste guld. En underbar färg som täcker alldeles sådär lagom utan att vare sig bli för kladdig eller mesigt skir så att den inte syns. Ett par drag över läpparna räcker för att de ska se helt perfekta ut. Jag vet inte vad hemligheten är bakom det här glosset, men det är sannerligen ett av de allra bästa jag någonsin testat! Håret fastnar inte i det, det håller länge utan att för den skull lova några 6h…

Som namnet antyder är det här ett gloss med små glitterpartiklar, eller snarare skimmer, för jag ser inte några korn i glosset. Bara en fantastisk glans och ett skimmer som förvandlar läpparna till ädelstenar. Jag är helt såld på det här läppglanset och kommer med lätthet köpa på mig fler färger att variera mig med. Det tycker jag att ni andra också ska göra.

Pris: I butik ca 240 kr, på Strawberrynet ca 140 kr
Betyg: MVG

2 responses to “Estée Lauder – Pure Color Crystal Gloss

  1. Hahaha, precis vad jag alltid tyckt att EL är ett tantmärke. Jag har flera ögonskuggor och några läppstift från EL och de är kanon. Men hur de än försöker med olika looker och Tom Ford etc så får jag inte bort tantstämpeln. Det är synd för jag tycker om deras produkter. Det här glosset har jag inte testat men det låter lovande.

  2. Tant eller inte. Jag har ”precis” upptäckt EL. Var på jakt efter en bra mascara med lyxfaktor, inte testad på djur. EL blev min räddning🙂 De jobbar dessutom för att djurförsök helt skall upphöra. Eloge till dem!

Kommentera

