Philosophy – Muffin man

Det här är min andra duschkräm från Philosophy, jag är sedan tidigare frekvent intvålare av Amazing grace-gelén vilken jag älskar. Muffin man är en 2-i-1-produkt som kan användas som duschtvål, och badskum. Jag har testat att använda den som båda två och här är mina erfarenheter:

Muffin man doftar härligt av citronmarängpaj och är också till färgen ljust gul. Flaskan är stor och har ett snäpplock på toppen, så man måste öppna locket och hälla ut produkten vilket kan vara lite vanskligt med hala och löddriga händer. Men det är kanske å andra sidan bara jag som har en förmåga att tappa allt jämt och ständigt. Jag önskar hursomhelst att de stora flaskorna från Philosophy kom med pump. Nåväl. Krämen är som sagt väldoftande och löddrar bra, man behöver inte mycket för att känna sig ordentligt tilltvålad och huden känns ren och skön efteråt. Den är alltså klart godkänd som tvål.

Nästa användningsområde är som badskum. Här är jag noga, jag badar ofta och alltid med skum, olja eller salt och jag har testat många, många olika sorter så jag vet hur jag vill ha det. Visst löddrar Muffin man, men inte speciellt bra och man får verkligen ösa i av den för att det öht ska bli nåt fluff i vattnet. Nä, det finns mycket bättre och billigare skum om man vill ha ett citrondoftande skumbad att sjunka ner i.

Pris: Ca 147 kr på Strawberrynet
Betyg: G

Kommentera

