Japonesque – Blotting paper

Jag älskar MAC´s blotting papper och har faktiskt aldrig testat några andra eftersom de varit så suveräna. Men så fick jag en förpackning med japonesques blotting papper från Satine i julklapp och har nu testat dem den senaste veckan. För er som inte känner till blotting papper kan jag berätta att det alltså handlar om små, tunna ”näsdukar” som suger upp överskottsfett från ansiktet. Istället för att pudra över glansighet baddar man alltså de feta partierna med dessa papper för att smidigt och utan att förstöra sminket bli av med oönskad glans.

Förpackningen är fiffig; en plastig ”plånbok” med lock håller de 150 pappren skyddade. Jag vet inte om det är en refillförpackning, men jag skulle kunna tänka mig att det är det. Hursomhelst är det lätt att dra fram ett papper åt gången när man vill ha ett att badda sig med. Pappren suger upp bra med fett och lämnar en fin yta, dock tycker jag i jämförelse med MAC´s papper, inte att de får med sig allt.
De får godkänt, men inte med beröm. Jag kommer inte överge MAC för Japonesque i det här fallet.

Pris: 75 kr hos Satine
Betyg: G

Kommentera

