Fusion Beauty – LipFusion Collagen Lip Plump Color Shine

Pust, plumpern med det långa namnet är en av de största inom skönhetsindustrin och tillhör en hel serie med olika produkter som ska plumpa, lyfta och piffa med våra yttre. Jag är en hängiven användare av Freeze 24/7 plumper som är den enda som funkat optimalt på mina läppar, men det är ju kul att testa nya saker så jag har under ett par månader använt LipFusion i den milda babyrosa färgen Blush.

Hylsan känns rätt billig och plastig och påminner om Revlons läppglansförpackningar. Man applicerar det rätt tjocka och sega glosset med en svampapplikator. Man får ta i lite för glosset är kladdigt och inte helt enkelt att få jämnt på läpparna. Nu börjar då ”magin”. Enligt Fusion Beauty innehåller LipFusion små havspartiklar som aktiveras när de kommer på läpparna och som då börjar suga upp fukt från dem. Det är denna reaktion som gör att läpparna svullnar upp och börjar pirra. Jag känner visserligen en pirr efter nån minut efter applicering, men någon direkt svullnad tycker jag mig inte uppleva. Döm själva av före- och efterbilderna.

fusion.jpg

För mig funkade inte LipFusion speciellt bra utan känns mer som ett vanligt läppglans och med tanke på det höga priset önskar jag betydligt mer än lite glans. Nej, det blir inga fler LipFusion för min del.

Pris: Ca 248 kr på Strawberrynet, 449 kr på Eleven.
Betyg: IG (bra läppglans, men lever inte upp till vad den lovar)

2 responses to “Fusion Beauty – LipFusion Collagen Lip Plump Color Shine

  1. Läpparna ser mindre ut :S

  2. Det är nog framför allt skuggan på bilden som gör att läpparna ser mindre ut, men jag kunde då för mitt liv inte se hur de blev större irl iaf.

Kommentera

