Juice Beauty – Hydrating mist

Nästa produkt från Juice Beauty som jag testat är Hydrating mist. Den är motsvarigheten till min vanliga Soothing protection spray från Dermalogica som jag är så beroende av. Det är ett återfuktande ansiktsvatten som är fullt med godsaker för huden; antioxidanter, aloe vera, druvjuice och annat smarrigt från naturen är tillsatt och bildar tillsammans en fuktbomb för huden. Man sprayar på misten efter rengöring istället för ansiktsvatten och smörjer därefter in sig med passande fuktkräm. Man kan även bättra på med ett par sprut under dagen, extra bra om man är mycket i solen eller framför en dator eller kanske befinner sig i en torr miljö där huden lätt tar stryk.

Det här är en bra mist som egentligen bara har ett fel i min bok – doften. Eller kanske snarare stanken. Om man är en hästtjej kommer man säkert älska den här lukten av stall, men om man som jag är en storstadstjej vill man inte känna doften av stall och hästar när man sprayar sig i ansiktet. För mig drar lukten definitivt ner betyget, för det är något som är väldigt påtagligt och svårt att vänja sig vid om man som jag är känslig för dofter. Den är dessutom inte lika lugnande för min hud som Dermalogicas variant, så för mig kommer det bli fortsatt användande av SPS.

Pris: Ca 138 kr på Strawberrynet
Betyg: VG

2 responses to “Juice Beauty – Hydrating mist

  1. Härliga recentioner, är sugen på Juice Beauty’s Exfoliation cleanser.. Inezza har rea.. Kanske ska slå till?🙂

Kommentera

