Shiseido – Automatic Lip Crayon

alc

Ååå, nu har jag lekt med och testat min Automatic lip crayon från Shiseidos höstkollektion och jag är helt hooked! Den är en perfekt hybrid mellan läppenna, läppstift, gloss och balsam – jag vet, det låter otroligt men det är faktiskt så. Läpparna blir enastående vackra och perfekta, som juveler och jag kan inte få nog. Man kan dessutom välja mellan att applicera ett tunt lager och få en mer glossig touch eller ta flera lager och få en heltäckande look. Läpparna torkas inte ut det minsta utan blir snarare återfuktade av den här läppennan, vilket är ett stort plus speciellt såhär års när man tenderar att bli fnasig bara man sticker ut näsan genom ytterdörren. Det enda minus jag hittar med Automatic lip crayon är att den inte är så värst hållbar. Liksom i stort sett alla produkter för läppar som har en glossig finish så sitter den inte en hel dag direkt. Pennan är dock dryg och självvässande, så jag upplever den alls inte som en onödigt dyr produkt som inte är värd pengarna.

Jag har färgen LC4 Red vilket är en basic röd färg helt enkelt, en sådan som passar alla och till allt. Pennan finns också i Beige, Rose, Orange och Brown.

Jag kan inte annat än rekommendera den här pennan å det varmaste och tipsa alla om att plocka upp en eller två om ni letar efter den perfekta läppennan som fixar i princip allt.

 Pris: Ca 200 kronor i butik. Finns ibland på Strawberrynet för ca 128 kr.
Betyg: MVG

4 responses to “Shiseido – Automatic Lip Crayon

  1. Hej! Läste ditt tidigare inlägg om Shiseidos Automatic lip crayon och blev såklart tvungen att beställa en jag också! Efter mycket velande valde jag nyansen LC3 Rose och hoppas på att den drar åt det kalla hållet. Hur skulle du beskriva färgen LC4 Red, är den kall- eller varmtonad? Jag menar, man kan ju alltid beställa en till =)Tack för en trevlig blogg!

  2. Jag skulle beskriva den som en varm röd färg. Den har nästan lite guldlyster i visst ljus, jättefint! Som jag skrev är jag säker på att det är en färg som passar i princip alla. Själv är jag blek och blåögd och har kalla färger i mig själv, men den här färgen funkar finemang!:)

  3. Tack för ditt svar! Det låter som att jag måste beställa den nyansen också. Hmmm, har 5 beställningar från Strawberrynet på ingående. Jag borde spärras från den sidan med omedelbar verkan…

  4. Det verkar ju bra. Är det svårt att lägga på med tanke på att det är en penna?

Kommentera

