MAC – Eye kohl Powersurge

En av de finfina födelsedagspresenter jag fick härom veckan var den här pennan från MAC. Jag hade faktiskt inte testat någon av deras Eye kohl-pennor tidigare, så det var med stor förtjusning jag slet upp kartongen och började måla.

Powersurge är en ny färg som går åt bronsguld-hållet och har ett visst mått skimmer i sig. Pennan är enkel att måla med, trots att det är en kohlpenna så blir inte spetsen sådär kletig och mjuk som jag tycker att just kohlpennor tenderar att bli så snart de kommer i kontakt med huden, utan den håller sig skarp under hela appliceringen. Den sitter verkligen som berget och vare sig smälter bort eller glider runt under dagen, och det gäller även om jag inte grundat med UDPP. Färgen är naturligtvis en smaksak men Powersurge är megaläcker och jag är övertygad om att det är en färg som passar alla. Den går också att variera något, om man trycker lite hårdare blir det en mörkare nyans som nästan går mot mörkbrunt, medans det blir en ljusare bronston om man är lättare på handen.
Jag kan inte annat än rekommendera den här pennan!

Tips! Powersurge passar perfekt till MAC´s Mineralize eyeshadow i Engaging.

Pris: Ca 140 kronor (någon som vet exakt?)
Betyg: MVG

2 responses to “MAC – Eye kohl Powersurge

  1. Åh, då måste man ju testa den…:-)

Kommentera

