Yu-be Lip therapy

Som förskollärarinna är man mycket utomhus om dagarna, även under vinterhalvåret och det sliter naturligtvis på huden. Bra produkter är ett måste och jag har några favoriter. I år är det japanska Yu-be Lip therapy som är på allas läppar (hoho) och så även mina. Det är en ny produkt i Sverige, i Japan firar den däremot 50-årsjubileum nu i år. Yu-be togs fram av en japansk apotekare som ville hitta ett hjälpmedel till extremt torr och narig hud. Resultatet blev Yu-be; en produkt som innehåller kamferolja, vitamin E och B2, aloe vera och shea smör.

Funkar den då? Jovisst gör den det! Yu-be är dryg, väldoftande av eucalyptus och gör läpparna sammetslena. Konsistensen är som hårdare vaselin, fast inte alls kladdigt eller tilltäppande som jag upplever att klassiskt vaselin ofta är. Mina läppar har hittills överlevt kyla och torrhet med stor framgång och det tackar jag Yu-be för – jag kommer använda det här stiftet hela vintern.

Tips!  Yu-be har också en allroundsalva, Moisturizing skin cream, som kan användas till hela kroppen. Den är bra för brännskador, självsprickor, extremt torr hud och i förebyggande syfte i extrema klimat.

Pris: 69 kronor på Accessora
Betyg: MVG

One response to “Yu-be Lip therapy

  1. Yu-be-salvan i tub funkar jättebra som nagelbandscreme kan jag rapportera, jag har en liten provtub av den brevid soffan och smörjer mina nagelband nästan varje kväll, den är otroligt dryg!

Kommentera

