Gentle cream exfoliant

Det här är en av Dermalogicas exfolierande produkter för även de känsligare hudtyper. Mjölksyra, fruktsyra och salisylsyra arbetar tillsammans för att ta bort de döda hudcellerna som täpper till huden och gör den grådassig och blemmig. De stimulerar också cellförnyelsen, vilket ger en slätare och jämare hud.

Produkten kommer i en sedvanlig vit-grå tub och är tjock och krämig, den påminner om en lermask i konsistensen. Den innehåller inga korn utan exfolieringen sker genom att syrorna luckrar upp de döda hudcellerna och smutsen uder verkningstiden. Man lägger på ett hyfsat lager  kräm på ansiktet – glöm inte hals och dekolletage – och låter den verka i ca 10 minuter. Därefter sköljer man av som vanligt och smörjer in sig med favoritfuktkrämen.

Visst funkar den här peelingen på min känsliga hud och visst känns huden ren och len efteråt, men den ger mig inte någon AHA-upplevelse, och då menar jag inte syran. För mig känns den här produkten tråkig och ointressant och jag kommer definitivt inte att köpa den igen. Helt okej, men det finns bättre.

Pris: Ca 395 kr i butik, 260 kr på Jersey Beauty Company
Betyg: G

3 responses to “Gentle cream exfoliant

  1. Hej, jag tycker gentle cream exf är helt ok, men blir ju naturligtvis nyfiken på de produkter som du tycker är bättre, snälla berätta!!!

  2. Jag har en fråga, vad använder du för pensel till din gel-eyeliner fr Clinique som du köpte för en tid sedan? Kolla in min tråd på Pret-ty… jag blir bara mer och mer förvirrad vad jag ska ha för någon… hihi

  3. Annika: Jag vill ju inte ha så hårda korn i min peeling till min känsliga hud, så Daily microfoliant och Daily resurfacer räcker bra till mig. GCE ger inget merresultat för min hud. Annars har ju Suki en underbar Lemongrass-rengöring med korn i som smälter och Crabtree & Evelyn har även de en liknande produkt. Sök på bloggen så hittar du recensioner.:D

    Jag använder den pensel som kom med!:)

Kommentera

