Yu-be, Crazy Libellule & fler MAC-pigment

Några enkla klick på musen och vips är ett par paket på väg hem till mig med delikatesser!
Från Accessora väntar jag ett Yu-be Lip theraphy-stift till VIP-priset 55 kronor, ett Poule de Luxe i doften Macarons från Crazy Libellule för 169 kr och ett gäng doftprover som man kostnadsfritt kunde lägga till sin order. Ska bli spännande att se om jag tycker om doften som beskrivs såhär:

Macarons
Med musk som mellannot är denna doft träig, delikat med en toppnot av krämig nöt. En sensuell parfym för den starka kvinnan som vet vad hon vill ha.

Jag hoppas att Yu-be kommer ta hand om mina vinternariga läppar. Att vara ute i kylan och leka med förskolesmåttingar tar på både hud och läppar, bra krämer är alltså på sin plats. Någon som testat?

 

Yu-be är är glycerin-baserad fuktgivande kräm berikad med vitamin E, vitamin B2 och kamferolja (en naturlig olja som hjälper vid läkning av småsår och ökar blodcirkulationen. Oljan utvinns ur evergreenträdet i Asien, den har en mild doft, som försvinner några minuter efter applicering av Yu-be).
Yu-be är idealisk för att mjuka upp och ge fukt till torr vinterhud, krämen används bland annat av japanska bergsklättrare som vid bestigning av Mt. Everest.

  • Mjukar upp och ger fukt till hård och/eller torr hud
  • Kan användas över hela kroppen, även i ansiktet och på läpparna
  • Hjälper till att behandla självsprickor på nagelband och hälar, brännskador och väldigt torr hud
  • Ger fukt, lindrar och lenar hud som utsätts för stark sol, kyla eller vind
  • En icke fet formula som absorberas direkt utan att huden känns kladdig.

Text: Accessora

 

 

 

Jag älskar de MAC-pigment jag beställde från The Body Needs härom månaden och har nu beställt 10 stycken burkar till för överkomliga 160 kr inkl. frakt. Den här gången blev det färgerna: Golden Olive, Golder´s Green, Night Light, Teal, Pastorale, Azreal Blue, Chocolate Brown, Tan, Sweet Sienna och Gold Stroke. Det ska bli kul att se om jag hittar ännu fler favoriter bland dem, Naked från förra beställningen använder jag flitigt och kommer definitivt att köpa i fullstorlek. Eller önska mig i julklapp kanske? Vilka är dina favoritpigment?

10 responses to “Yu-be, Crazy Libellule & fler MAC-pigment

  1. Mina favoriter av dem jag beställt är Sweet Sienna och Steal Blue. Även Frost gillar jag. Men jag har inte hunnit testa alla än. Blue Brown och Golder’s Green gillar jag inte alls. Golder’s Green har jag gett bort, Blue Brown ska få en chans till.

  2. Åh, jag som älskar Blue Brown – den är så häftig! Tänk vad kul att man kan få så många skuggor för ingen peng alls nästan! Det känns så lyxigt! Har två paket på gång, ett med MAC-pigment och även läppbalsam fr The Body Need. Har även beställt lite blandade grejor från MAD Minerals, ska bli så spännande att se vad som kommer – nästan som julafton!

  3. Chocolate brown visade sig vara rätt okej när jag testade den idag. Steel blue är fin den med, men ska nog vara accent bara.

    Jag har en beställning hos MAD på 10 skuggor och två eyeliners och en jättebeställning hos Fyrinnae också. Och H2T och Beverly Beaute… Och eleven! Beställde ett penselkit därifrån. Får se hur det är. 700 kronor fö 28 penslar av gethår. Billigare att handla på Smink och perukmakaren, men det var ju ändå ett vettigare pris än mycket annat hos eleven.

  4. Mina favoriter är Sweet Sienna, Chocolate Brown, Mauvement och Violet:)

  5. Hej! Den här frågan kan kanske tyckas vara idiotisk, meeeeen, är denna doft en parfym i den meningen att det är en flaska som sprutar(haha ehm), eller har den någon annan koncistens?

  6. Har 2 favoriter. Sweet Sienna och Goldenaire. Dessvärre är den senare slut hos The-body-needs och jag hittar den ingenstans, troligen är den LE…. Vackert guldrosa är den i alla fall🙂
    Bluebrown är också en av mina favoriter. Fast jag har ca 15 st otestade hemma, så fråga mig nästa vecka, så kanske du får ett annat svar🙂

  7. Alla: Vad kul det är att höra om era favoritfärger! Jag experimenterade med Naked, Tan och Chocolate brown igår och kan verkligen rekommendera den kombinationen till ett par rejält röda läppar!:D

    Emma: Det är en doft i ett litet stick, som en stickdeo eller hur man bäst ska förklara.:)

  8. Jag har precsi köpt MAC’s lila julset med fem pigment i ett. Det finns ett med kalla färger o ett med varma. Jag valde den med kalla. Tycker det är fina färger..men vet inte riktigt hur jag ska applicera det på bästa sätt? tycker det är så jobbigt o strö på handen..sen får man ju inte ta ned en fuktad pensle i glasbehållaren
    Vore tacksam för tips =)

  9. Klarisma: Om du har tillgång till små burkar med lock kan du hälla i lite i en sådan och doppa den fuktade penseln i?:)

  10. Hej,

    det ser inte ut att vara så mkt i dom där burkarna..eller? hur länge kan de räcka? Funderar på att beställa själv nämligen =)

    /Cissan

Kommentera

