OSIS – Dust it

Nu har jag testat Dust it under en månad och har egentligen bara en kommentar: MIRAKEL!

Dust it är en ny produkt från Schwarzkopfs linje OSIS och är ett puder som är tänkt att både matta ner en glansig och glatt håryta och dels rugga upp ett platt och småfett hår så att det får mer stuns. Pudret kommer i en liten burk med vilken man strösslar fram pudret som med en sockerströare. Man tar antingen lite puder i händerna och stryker över håret för att på så vis få en matt yta eller så pudrar man direkt vid hårrötterna och gnuggar lite för en rotlyftande effekt. Jag använder den främst på det senare sättet och till det är den verkligen oslagbar. Jag har testat många rotlyftande produkter på marknaden och ingen har gett ett resultat som Dust it. Det går barnsligt enkelt och snabbt att pudra lite vid rötterna och sedan rufsa till håret. Resultatet blir ett fluffigt och lättformat hår som håller sig som jag vill en hel dag (eller kväll…). Det doftar gott men inte alls lika starkt som exempelvis hårspray, så man behöver inte vara rädd för att förpesta luften för alla i ens närhet.

Det enda negativa jag hittat med Dust it är att den har en tendens att lägga sig som en beläggning på hårbotten om man har minsta fukt i håret vid applicering. Man bör alltså bara ta på Dust it när håret är helt torrt, annars får man lätt en vit kaka vid hårbotten som man ju gärna klarar sig utan… Bortsett från det rekommenderar jag varmt den här hårprodukten till alla som har svårformat hår som är glatt, bebisaktigt, tunt, spikrakt, platt… ja, ni fattar.

Pris: 129 kr på Lookfantastic. Ca 50 kr dyrare i butik/hos frisör.
Betyg: MVG

16 responses to “OSIS – Dust it

  1. Oj – det där måste jag ju prova!! Kanske tom ikväll 🙂

  2. Ia: Do it! Kom ihåg att håret måste vara HELT torrt innan du pudrar på bara.:)

  3. Den där har jag bara hört gott om ( dock ingen såpass utförlig recension som din,tack för det)och jag skall definitivt investera i ett exemplar.

  4. hej , vart kan man köpa osis-dust It . förrutom frisör ?

  5. Waterbellis, Bellbox och Lookfantastic säljer det t ex.:)

  6. Är det din badrumshylla här över?

  7. Mja, både ja och nej. Det är en del av innehåller i mitt badrumsskåp, fast uppställt på min hallbyrå. Fotot togs till Bjooti när hon skulle samla bilder på andra bloggares ”samlingar”.:)

  8. Pingback: Vacker & Underbar » Dust It

  9. Prova inte detta om ni vill att håret ska vara fint och glansigt, min frisör tog i dust it i mitt hår, nu efter 7 tvättar har jag fortfarande kvar det i håret. Mitt vanliga fina glansiga glatta hår har blivit som ett tovigt fågelbo. Jag rekomenderar inte detta om man vill ha tillbaka sitt hår som vanligt efter tvätt.

  10. OSIS Dust it finns att köpa hos forHair.se man får 2 stycken för 199kr annars kostar ju 1 179kr iallafall hos min frisör:D

  11. Pingback: » Blog Archive » Dust it

  12. You can buy it here 🙂

  13. 1st för 99kr
    2 st dust it för 149kr

    billigast på nätet

  14. totally cool! Kanske tom ikväll !

  15. Om man är lika snål som jag kan man köpa dem på anti-brand.org.
    en för 60 eller två för 90. Enda skillnaden är att det inte står något på burken

  16. Dust it är en ny produkt från Schwarzkopfs linje OSIS och är ett puder som är tänkt att både matta ner en glansig och glatt håryta och dels rugga upp ett platt och småfett hår så att det får mer stuns

Kommentera

