Fantastisk mousseskugga!

Yves Rocher har inte direkt någon högre status inom beautyvärlden men är ändå ett av de företag som säljer allra mest i Europa. Jag minns att jag som tonåring tyckte att det var jättekul att bläddra igenom deras kataloger och beställa hem några saker för en billig peng och på köpet alltid få saker som strandsarong, miniatyranteckningsblock, ärgande ringar och andra saker av tvivelaktigt värde. Men så blev jag äldre och insåg att hudvård är viktigt och att smink skiljer sig brutalt mycket år beroende på märke. Så jag övergav YR och började botanisera på annat håll… Jag är trots det fortfarande medlem hos YR och får med jämna mellanrum hem små kuvert späckade med allsköns erbjudande, små lotter som lovar extra rabatter, bonuspresenter, tack-för-i-år-presenter, namnsdagspresenter – the list goes on. Någon gång om året lägger jag faktiskt en beställning och då vanligtvis när jag helt enkelt vill få hem ett paket. Hur fånigt som helst när man tänker efter.😉

Nåväl. Förra veckan fick jag ännu ett erbjudande och den här gången var det 50% på valfria varor. Jag bläddrade på måfå runt bland alla papper och klisterlappar och fastnade för en ny produkt som var från makeup-linjen Couleurs Nature. En mousseögonskugga med pudrig finish verkade mysigt, det hade jag ju sett bland de dyrare statusmärkena. Efter ett snabbt överläggande med mig själv bestämde jag mig för att beställa hem två mousseskuggor och ett läppstift (det såg fint ut på modellen i katalogen…). Igår hämtade jag ut paketet och började genast leka med mina nya kompisar.

Mousseskuggorna kommer i små glasburkar med skruvlock. Konsistensen är härligt mousse-/soufflé-ig och har en skön stuns. Jag valde färgerna Rose cristallin, som är en mild gammelrosa nyans, och Prune améthyste, som är en djup lila färg. Båda har ett intensivt skimmer i sig men inget glitter. Skuggorna är lätta att få upp med både finger och pensel och väldigt enkla att arbeta in på ögonlocken. Man kan bygga på färgen allt eftersom och kan därmed välja om man vill ha en skir färg eller en tätare och mer markerad make. Skuggorna är busenkla att blanda ihop och de här två färgerna är som gjorda för varandra. Skuggorna sitter förvånansvärt bra och med UDPP är det inget snack om saken.

Jag är verkligen mäkta imponerad och förvånad över de här skuggorna, aldrig trodde jag att Yves Rocher skulle göra lika bra, om inte bättre, mousseskuggor än många ”finare” märken. Jag gav 58 kronor styck för de här, men det var med rabatt. Utan rabatt kostar de 129 kr. Just nu finns de att klicka hem på hemsidan för 77 kr. Skuggorna finns i ytterligare två färger, bronsgrönt och pärlsilver, och jag tänker absolut köpa på mig dessa med. Jag rekommenderar varmt de här skuggorna till alla som vill ha lättarbetade skuggor som ger ett finfint resultat.

Tyvärr är min kamera kaputt för tillfället så jag kan inte visa upp foton på hur skuggorna ser ut på.

Pris: 129 kr (dock har YR nästan alltid rabatter av skilda slag)
Betyg: VG+

5 responses to “Fantastisk mousseskugga!

  1. De såg ju riktigt läckra ut! Jag som nästan jämt har creme- eller mousseskuggor som bas för ögonmakeupen skulle inte tacka nej till dessa båda! Och jag som allid slänger mina kuvert från YR utan att öppna dem. Där ser man vad man missar…

  2. Du får öppna nästa kuvert och se vad som döljer sig bland alla 124 olika papper, kataloger och lotter.;)

  3. Hej!

    Jag måste bara varna för den bronsgröna skuggan, den var jättesvår att få jämn och såg mesig ut på ögonlocken… Min slängde jag nästan direkt. Fast vem vet, den kanske ser jättebra ut på dig! Alla är vi ju olika…🙂

    Evelina

  4. Evelina: Ajdå, att det kan skilja sig så mycket åt.:/

  5. Jag brukar också beställa nån gång om året frå YR, man blir ju inte ruinerad direkt och de har faktiskt sköna duschprodukter. Kan varmt rekommendera deras brun-utan-sol-servetter. De använder jag regelbundet, ger en jämn fin färg utan kladd. Såklart luktar de BUS, men jag försöker tänka på något annat den lilla stunden.

Kommentera

