Erbjudande från Dermalogica

Efter snart 1 års regelbunden användning börjar nu min flaska med Daily Microfoliant gå mot sitt slut. Det är en dyr produkt i inköp, men banne mig den drygaste jag någonsin haft. Dessutom behöver man inte längre köpa den för runt 550 kronor i butik här hemma, utan kan beställa en förpackning via seriösa återförsäljarna Jersey Beauty Company, min favoritleverantör av Dermalogica. Det slumpade sig så att man just nu får några små bonusar med i paketet, nämligen en liten tub med Gentle cream exfoliant och min favvis Daily resurfacer. För lite drygt 285 kronor får jag hem en fullstor flaska DM, en liten tub GCE och några engångsprov på DR. Hur bra som helst! Daily har förändrat min hud radikalt, så det är egentligen dumt av mig att ge mig av ut efter andra produkter när jag redan på förhand vet att ingen kommer kunna toppa denna skonsamma men supereffektiva peeling.

Läs mer om vad jag tycker om DM här.

6 responses to “Erbjudande från Dermalogica

  1. Hur ofta använder du Daily Microfoliant? Jag fick lite prov på den sist jag beställde från JBC, och är bra sugen på att köpa. Gentle Cream Exfoliant har jag redan, och använder nån gång i veckan (när jag kommer ihåg, haha). Är det någon vits att använda både DM och GCE tror du, eller är de ganska lika?

  2. Hej, lite off topic, ville du byta till dig min dior-skugga? Jag har inte fått svar, kanske har jag fastnat i nåt filter? Maila mig igen om du fortfarande vill byta!🙂

  3. Sofia: Jag använder DM varje dag, antingen till morgon eller kväll. DM är en skonsam peeling som inte river med korn eller liknande utan exfolierar huden med ett milt enzym. GCE är en kornfri peeling som går djupare och därför bör användas 1-3 ggr/vecka beroende på hudtyp. Personligen gillar jag att använda DM varje dag och en starkare peeling 1-2 ggr/vecka. Jag skulle inte köpa GCE själv.

    Katarina: Jag måste ha missat ditt mail! Kan du skicka ett på Pret-ty istället och se om det kommer fram där?:)

  4. Aah, där ser man. Jag blir ju ruskigt sugen på det där erbjudandet nu. Hoppas det gäller ett tag till, vill inte beställa precis innan jag ska resa bort:/
    Du har testat GCE alltså? Jag tycker den är jättebra, huden känns underbar efter att man använt den (men tyvärr har jag inte använt den tillräckligt mycket för att se något långvarit resultat)

  5. Sofia: Ja, jag har testat den. På min hud gjorde den inte så stor skillnad så att jag vill köpa den. Men det är ju så olika vad som funkar.:)

  6. Jag har mailat dig från min jobb-adress så får vi se om det funkar!🙂

Kommentera

