Lancôme – Virtuôse

Jag erkänner, jag var väldigt skeptiskt inställd till den här mascaran när jag först hörde talas om den. Min erfarenhet av Lancômes mascaror har varit allt annat än bra, de flesta jag testat har varit torra och/eller inte gett något bra resultat. Alls.
I kombination med mina långa, men spikraka och lätt nedåtpekande ögonfransar har det varit en smärre kamp att hitta en mascara som faktiskt fixar att inte bara böja upp fransarna men också hålla dem böjda en hel dag. När jag så fick ett prov på Virtuôse med senaste numret av Glamour var jag inställd på att det skulle vara en rätt trist upplevelse. Ack, så fel jag hade…

Så här skriver Lancôme om sin nya mascara:

Incredible 12 hour curve and longer looking lashes.
Stunning lash curler effect with the unique KeepCurl™ brush.
Extraordinary wear that’s virtually smudge-proof and tear-proof. Easily removable.

Tanken är alltså att fransarna ska bli extraordinärt uppböjda och fylliga och hålla sig sådana under (minst) 12 timmar. Tss… det kommer aldrig funka, tänkte jag när jag läste om den. Mascaror som gör fransarna fylliga tenderar att vara blöta och det gör i sin tur att fransarnas böj inte håller och sackar ner mot kinderna. Varför skulle den här mascaran vara annorlunda liksom?

Jag har inte fått ett så fantastiskt resultat av en mascara sen… ja, jag vet inte ens när. Virtuôse kommer i en klassiskt svart och slimmad förpackning precis som alla mascaror från Lancôme. Borsten är böjd och man använder den rätt genom att vända den inåtböjda sidan mot ögat, på så vis fångas de in i borsten och sugs med i de svepande uppåtrörelserna. Genom att ta tag med borsten ordentligt nere vid rötterna och långsamt men bestämt dra den uppåt-utåt och stanna på toppen ett par sekunder, förvandlas mina fransar till megafransar! Jag skojar inte när jag säger att de snudd på ser ut som lösfransar. Och det allra bästa är att de fortsätter att se magnifika ut under resten av dagen. Att den sedan inte kladdar, smular eller är svår att få bort är ännu ett plus.

Jag har numer den här mascaran i fullstorlek och hoppas innerligt att den kommer stanna kvar i det fasta sortimentet, för den här mascaran slår verkligen alla andra som finns på marknaden just nu. I och för mina ögon är Virtuôse Den Ultimata Mascaran.

Pris: 245 kronor, ca 162 kronor på Strawberrynet
Betyg: MVG

8 responses to “Lancôme – Virtuôse

  1. Hej! Min fråga har inget med lancome att göra men kan inte hitta någon adress att skicka direkt till dig så jag gör det här.
    Har för mig att du gjort ett stor recentionsinlägg om flera dermalogicaprodukter, kan inte hitta det nu, men frågan var om en rengöringsprodukt för yttorr hy som verkade spännande. så jag undrade vad den hete helt enkelt. Min hy har fått tokfnatt nu i höst så jag är desperat efter något nytt!
    Tack på förhand Anja

  2. Hej Anja! Jag skulle tro att det är rengöringen Ultracalming cleanser du menar. Den och Daily microfoliant är väldigt effektiva på yttorrhet (som jag också har). Lycka till!:)

  3. Det där låter ju superbra, får nog testa den jag med:)

  4. Tack så mycket för hjälpen!

  5. Det låter ju som en kanonmascara! Skoj att du hittat en favvis.

  6. Pingback: Max Factor - Masterpiece «

  7. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Max Factor – Masterpiece Max

  8. Pingback: Sublimt » Blog Archive » Mascaror, mascaror!

Kommentera

